Stránka 2 z 2

Re: Pylon na větroně

Napsal: 13 srp 2012 07:38
od PavelN
Nějaké všeobecné zásady nenapíšu, ale v případě umístění pohonu jak mám na svém větroni platí vyosení motoru do plusu, tzn. nahoru. V mém případě to provedu pouhým přihnutím toho eLka na kterém je přichycen samotný motor. Vyosení motoru do starny mám řešeno trochu většími dírami v samotném eLku ve kterých to jde mírně vychýlit a opět dotáhnout.
No ještě dám pár startů a pak napíšu zda budu řešit výkonnější motor, nebo se spokojím s tímto. Jinak létání s pylonem je pro mne řešení, jak létat kdy se mi chce a nebýt závislý na nikom a na ničem. Žádné drastické zhoršení letových vlastností se nekonalo a nekoná. Troufám si říct, že pro běžné, nerad používám termín "rekreační" létání, protože já stejně nijak jinak nelétám, přítomnost pylonu letové vlastnosti téměř nijak neovlivňuje. Při termickém létání to já sám nijak nepociťuju a jediné kdy je let trochu ovlivněn je nízko nad zemí, kdy přistání jsou poměrně krátká a je tudíž potřeba držet model mírně na rychlosti. Ovladatelnost modelu VT-116 je až překvapivě dobrá a to i přes to , že je řešen jen jako V2. Pokud někdy seženu někoho kdo mi nahraje nějaké video dal bych to někam, pokud to teda zvládnu :oops: , no možná postavit další éro pro mě bude jednodušší :D .

Re: Pylon na větroně

Napsal: 17 srp 2012 20:31
od REX
PavelN píše:Nějaké všeobecné zásady nenapíšu, ale v případě umístění pohonu jak mám na svém větroni platí vyosení motoru do plusu, tzn. nahoru. V mém případě to provedu pouhým přihnutím toho eLka na kterém je přichycen samotný motor. Vyosení motoru do starny mám řešeno trochu většími dírami v samotném eLku ve kterých to jde mírně vychýlit a opět dotáhnout.
Říkal jsem si, že je na fotkách vyosený nahoru, myslel jsem si, že to bude asi jinak, než když je motor v čumáku...

Re: Pylon na větroně

Napsal: 20 srp 2012 16:55
od PavelN
Tak jsem měl dovolenou a chodil létak jak jen to šlo. Silnější motor zatím tedy řešit nebudu, těch necelých 200 W mi zatím stačí u obou větroňů (VSO-10 a VT 116). V bezvětří to stoupá celkem slušně a pokud to "nenosí" tak létám jen tak s motorem na 1/2! plynu. Po 15-ti minutovém motorovém létání dobíjím do 3s 2200 mAh cca 1100-1400 mAh. Což myslím je na 3 m větroň celkem slušné. A nakonec takové pomalé větroňoidní přelety v malé výšce jsou celkem zajímavé. Pokud to nosí není co řešit.

Re: Pylon na větroně

Napsal: 20 srp 2012 22:12
od REX
Tady je pěkně vyosení motoru na pylonu vyfoceno a narýsováno ;)
http://www.rcalbum.com/photoView.php?id ... r=8&amode=

Re: Pylon na větroně

Napsal: 22 srp 2012 10:15
od Robinsson
nebylo by od věci tam dát sklopku ?

Re: Pylon na větroně

Napsal: 22 srp 2012 14:38
od PavelN
O sklopce jsem uvažoval, ovšem musela by být tlačná vrtule. Zatím jsem to řešil pouze takto, zda to vůbec bude fungovat. Možná na příští rok pořeším tu tlačnou sklopku. Vlastně jen otočím motor a podle toho jak to vypadá nebudu muset nic předělávat, jen vyvrtám 2 díry navíc pro uchycení toho držáku motoru.

Re: Pylon na větroně

Napsal: 11 lis 2013 19:05
od hashpi
Pokud jde o spravne vyoseni motoru u pylonu, tak v modelari o tom byl clanek. naskenuju a hodim link ;)

Re: Pylon na větroně

Napsal: 17 lis 2013 18:21
od hashpi

Re: Pylon na větroně

Napsal: 01 srp 2023 08:58
od BeneFitmodel
Škoda že ty skeny jsou pryč, což se na internetu běžně děje.

Dobré by bylo napsat alespoň jaký byl původní zdroj, tj. uvést čísla a ročníky těch Modelář časaků... to by se pak i po letech dalo dohledat a bylo by to k úžitku. ;)

Nicméně o úhlech vyosení tlačného pohonu lze něco najít i zde.
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=9&t=966