Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nebo nemůžete stahovat přílohy z nich, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

SN Sparrow Flight Controller, užitečný pomocník pro modeláře

Vše okolo elektroniky uvnitř modelů, regulátory, serva, FC řídící jednotky, GPS, telemetrická čidla, konektory atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
LEON
Mazák
Příspěvky: 1361
Registrován: 06 črc 2022 07:37
Bydliště: Nové Město nad Metují

SN Sparrow Flight Controller, užitečný pomocník pro modeláře

Příspěvek od LEON »

Dnes jsem se konečně dostal k otestování mého nejlevnějšího autopilota Sparrow 1 (cca 730kč):
https://www.aliexpress.com/item/1005003352608120.html

Dal jsem ho do mého SUB250 modelu 25X-750/P170. Sparrow 1 má opravdu velké, tlusté a těžké GPS čidlo, je to kus železa. Nějaká Beta 1400 by si ho ani nevšimla, ale malý lehký SUB250 toto čidlo na ocase úplně rozházelo těžiště, posunulo ho asi o centimetr dozadu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

I samotná krabička FC je kovová (slitina hliníku), o něco těžší než plastová u Sparrow 2. Letadlo s takto těžkým ocasem se samo o sobě chovalo poměrně jedovatě, ale nechal jsem to na test nakonec tak, abych viděl, jak se s takto nevyváženým modelem popere stabilizace autopilota :-)
Bez stabilizace se letadlo houpalo, při minimálce mělo snahu padat po křídle, na křidélka reagovalo buď přehnaně, nebo při minimálce zase vůbec, dle očekávání. Po přepnutí na režim stabilizace se model najednou začal chovat jako by byl správně vyvážený a hodný, houpání stabilizace eliminovala a chovalo se to téměř jako správně vyvážený model, tedy samozřejmě dokud běžel motor a model tak měl nějakou rychlost pro správnou funkci křidélek.
RTH fungoval obdobně jako u ZOHD kopilota, snad jen že po návratu na místo startu točil v citelně vyšší výšce, než ZOHD Kopilot, tipuju tak 100m, protože mi model dokonce chvílemi mizel v ranní oblačnosti. U Kopilota točí asi v 70-ti metrech.
Sparrow 1 neumí Autostart jako Kopilot a připojit k přijímači lze jen přes PWM servo výstupy, protože neumí SBUS, ale zase cena je téměř poloviční, takže kdo by chtěl pouze funkci RTH a stabilizaci, za ty pěníze to lze pořídit. Tedy už za 730kč může mít modelář jistotu, že mu model už nikdy neuletí ani při ztrátě sinálu, orietnace, nebo při poruše FPV kamery nebo VTX. Kromě toho instalaci a oživení zvládne i úplný antitalent na elektroniku jako já, nedělal jsem dokonce ani žádnou kalibraci, je to nastavené defaultně tak, jak jsem to vytáhl z krabičky, jen jsem to šoupl do modelu a napíchal tam seva. Kalibraci samozřejmě ještě raději dodatečně provedu, ale příjemně mě to potěšilo, že oživení bylo až takto snadné.

Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete 8-) (Pro přidání pište SEM)

Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“