Ke stavbě podvozku mně vedly postupně jisté okolnosti. Klouček kdysi dostal od strejdy auto na ovládání které jezdilo jen doma a při položení na trávu si ani nehráblo
Pak dostal od dědy druhé. Bylo malé, 4x4, akorát na tvrdých kolech a to mělo za následek prokluzování a možnost jezdit jen po betonu, nebo upravené hliněné dráze. Při rozjezdu a otáčení se věčně pretáčelo díky nemožnosti ovládat plyn pouze tlačítkem vpřed a vzad. Se směrem to samé bez možnosti plynule zatáčet.
Pak jsem mu k narozkám koupil bugynu asi 30 cm dlouhou 4x4, s volantem na ovladači, odpružením, gumových kolech a rychlostí do 35km/h
Ta jezdí do teď, ale po věčném lepení plastových tlumičů, čtyřech výměnách motoru
a třech regulátorech, který je bohužel součástí přijímače.
Tohle všechno mně vedlo k tomu, abych mu udělal něco pořádného co vydrží a bude schopné něco vozit a pomáhat mi. Volba padla na Tatru, kterou ho už nebavilo tahat v předklonu
. Dal jsem mu tam provázek, aby ji mohl aspoň tahat, ale to taky nebylo úplně to pravé.
Tak jsem mu říkal, že by to chtělo předělat na RC a on byl nadšený.
Po předchozích zkušenostech jsem věděl co musí mít, aby to k něčemu vedlo. Gumové kola, pohon 6x6 s odpružením, diferenciálem, samotný regulátor
Hledal jsem na netu jestli se dají sehnat kola v potřebné velikosti a slušném dezénu. A postupně naházel do košíku zbylé součástky. Přes zimu jsem hledal inspiraci u opravdové Tatry, na videích modelů nákladní techniky a na konec jsem se rozhodl jít na princip bugyny s vlastníma úpravama a možností koupí ozubených kol , diferenciálu a nábojů kol.
Převodovky diferenciálu jsem nakonec vyrobil ze dvou stejných boků z 2 a 3 mm plechu, kde je uložený v ložiskách diferenciál. Spojeno je to dlouhými šroubky, aby se dalo přesně doladit dosednutí kuželového oz. kola napojeného na kardan. Stejně jsou v ložiskách uloženy i ostatní ozubená kola v motorové převodovce.
Později jsem musel i více vyplnit kola a přilepit pneu k ráfkům, aby se po zatížení nevyzouvala
To 3kg servo docela dobře točilo i na místě ještě před namontováním tlumičů. Pak už to bylo o hodně horší. Až přijde potřebné servo tak to bude o něčem jiném.
Ty hlavní jekly měly být původně na stojato, aby víc kopírovaly podvozek Tatry, ale čepy plastové korby jsou široké 30mm a takhle přesně sedly do sebe. Stejně tak bych pak musel řešit zvednutí převodovek dif. s rameny náprav o 15 mm a zbytečně zvedat těžiště celé Tatry .
Mám doma ještě dvě kola, kdybych dělal 8x8, ale ta už by šla maketovějším směrem a hodila by se spíš pro autoklempíře.