Jaký 1. střídavý el motor?

Vše okolo elektropohonů, elektromotory, převodovky, dmychadla, volba vhodné vrtule
User avatar
REX
Mazák
Posts: 1836
Joined: 01 Apr 2012 20:36
Location: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by REX »

hashpi wrote:Už to jedeeee :P A pěkně plynule reaguje na plyn, o proti speedu to má 2krát vetší tah a navíc dvakrát menší hmotnost :)

....pokrok nezastavíš 8-) docela by mě zajímalo s čím budem lítat za 10 roků :mrgreen: asi na energii ze sluníčka :lol:
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by hashpi »

To pak vypustíš model oknem ven a na televizi se budeš koukat jak si sám líta :lol: nebo spíš na nějakém virtuálním 3D obrazu :lol:

Ale jede dobře, akorát trochu píská jako turbína :lol: Večer jsem ho namontoval na pylon a vše připravil k letu. Teď čekám až se uklidní počasí ať ho můžu vyzkoušet :cry: už týden tu fouká jako p...., mlhy, prostě hnus.

Ještě bych potřeboval vědět jaký max rozměr vrtule tam můžu dát. Výrobce udává 10/5 , což se mi zdá naprostá blbost na tak malý motor. Teď tam mám 6/5,5 a drivekalkulator nezná tenhle motor.

Hmotnost 45g Počet čl. (LiPo) 2-3

Proud pro max. účinnost 11A Max. proud (30 sekund) 14A

Max. výkon 140 W Vrtule 10x5

Ot/V 1380 Průměr hřídele 3,17mm

Průměr motoru 28mm Délka motoru 26mm

User avatar
REX
Mazák
Posts: 1836
Joined: 01 Apr 2012 20:36
Location: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by REX »

...nám tady svítí sluníčko, ale fučí jak kráva, stojí to za ho.... akorát že je relativně teplo, nemusí se tolik topit.

A k tý vrtuli. 10/5 bych tam dal při napájení 2čl Li-Po. Při 3S to chce odzkoušet-změřit jakou snese, aby nebyl překročen maximální povolený proud, v tomto případě bych bral v úvahu 11A. Tak bych to řešil já. To je problém těhle noname a čínských motorů, nikdo pořádně nenapíše co tam může být a pak s tím má konečný uživatel akorát starost aby vhodně zvolil a neupekl to!!! Zpřerážet za to výrobcům, dovozcům a prodejcům pazoury!!!

Když to vezmu podle toho co mám doma. AXI 2208/34 (hmotnost stejná, menší KV-1080) 2S-10x5, 3S-9x3,75 opsáno z návodu k obsluze. (ještě upozorňuju, že tomu motoru je 10let tudíž i návodu :lol: )
Já ho provozuju na 3S a APC 8x6 velmi podařený pohon ve 400g samokřídle :twisted:

A tou 6x5,5 asi nic nezkazíš, ale nejlépe změřit při plném plynu, jaký to má odběr. A ještě nejlépe při prudkém přidání z nuly na plno jakou to ukáže nejvyšší hodnotu.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by hashpi »

teď nabíjím lipol a pak to proměřím. Tady je -4 °, vítr, mlha, všude to namrzá. Jdu se mrknout po nějaké inspiraci z WW2 :D

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by hashpi »

Proud se mi nějak nepodařilo změřit, asi dělám něco špatně :lol: Ale s lipol 3s 850 maH a vrtulí 180/100 vydrží na plný plyn 2:35 a s vrtulí 6/5,5 na plný plyn 5:05

User avatar
Karas
Mazák
Posts: 1099
Joined: 10 Jun 2011 13:18
Location: Týniště nad Orlicí

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by Karas »

hashpi wrote:Proud se mi nějak nepodařilo změřit, asi dělám něco špatně :lol: Ale s lipol 3s 850 maH a vrtulí 180/100 vydrží na plný plyn 2:35 a s vrtulí 6/5,5 na plný plyn 5:05
Čím a jak jsi ho měřil? ;) Jinak motory Foxy má kolega v Arsenálu a nijak ho nešetří. Lítá druhou sezonu a bez problému.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
REX
Mazák
Posts: 1836
Joined: 01 Apr 2012 20:36
Location: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by REX »

hashpi wrote:Proud se mi nějak nepodařilo změřit, asi dělám něco špatně :lol: Ale s lipol 3s 850 maH a vrtulí 180/100 vydrží na plný plyn 2:35 a s vrtulí 6/5,5 na plný plyn 5:05

Je to elektrika, netav ho furt na plnej :lol: zkus třeba 20sec plnej, pak 20sec půl plynu a uvidíš že to bude hned o něčem jiném.... Je to proti spalováku rozdíl, tam by stačilo dát plyn na vypínač ON, OFF, ale na elektriku to chce být citlivější a naučit se pracovat s plynem.
Velký éra taky nelítaj furt na plnej :mrgreen:
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by hashpi »

Karas wrote: Čím a jak jsi ho měřil? ;) ...
Multimetrem FKEM420A Image
a mezi regulátorem a baterií

hashpi
Zkušený
Posts: 663
Joined: 19 Oct 2013 21:26
Location: Vysocina

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by hashpi »

REX wrote: Je to elektrika, netav ho furt na plnej :lol: ,,,

To jen kvůli měření :mrgreen: Na multimetru mi to pořád ukazovalo při zatížení s menší vrtulí 11A a pak klesnul na 9A s tou větší to samé
Tak jsem to chtěl změřit matematicky :lol: a bylo mi divné, že ukazuje stejný proud a přitom vydrží 2x víc.
Na reglu mám teď nastaveno vybití na 65% (3v na článek), ale nevím jestli se tomu dá věřit, protože se mi podařilo lipol podvybít a musel jsem ji oživit a hned přestavit regul. na odstavéní na těch 65%

A kdybych se držel matematiky tak při vybití na 65% by byl průměrný odběr s menší vrtulí 3,51A a s větší 6,91A
A když to srovnám tak mi to připadá blbost.

Se spalovákama to bylo jednodušší :lol: , ale chci mít i nějaké elektro :P na menší éra

zdekar
Zkušený
Posts: 890
Joined: 10 Jun 2011 14:00

Re: Jaký 1. střídavý el motor?

Post by zdekar »

Já mám elektrovětroně a na plný plyn mi to ukazuje 25A, výdrž zhruba 5 minut. To je ale tak minimum co bych mohl lítat. Ve vzduchu se to pak mění v závislosti na podmínkách a stylu letu. S větroněm 3m nejspíš vystoupáš nahoru a pak asi budeš většinu času plachtit. Na to potřebuješ vrtuli s menší rychlostí a větší silou... tedy víc palců a menší stoupání. Na těch 1350 otáček a 3-článek lipolku bych to viděl tak na vrtuli 7x4 nebo 8x4 ideálně sklopnou, ale můžeš nejdřív to proměřit s pevnou vrtulí. Obvykle to měřím tak, že pomalu přidávám plyn a kontroluju stoupající proud a tah vrtule.
Pak ve vzduchu to chce lítat na čas. Dobré je pokud máš na vysílačce stopky na plyn, které měří jen když roztočíš motor. Lítej třeba 5 minut (tak jak budeš lítat obvykle, ne na plný plyn) a pak přistaň a dobij baterku. Uvidíš jakou rezervu máš a kolik minut můžeš být ve vzduchu.

Return to “Pohonné elektromotory”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests