Stránka 1 z 2
nestabilní let
Napsal: 05 dub 2013 13:54
od frantaletec
Ahoj.Prominte mi začátečnickou otázku,ale potřebuju se ujistit,jak to doopravdy je.
Při lítání s větroněm mi ve výšce a vypnutí motoru stále ujíždí do stran.Např.když zatáčí doleva a kontruju doprava,tak musím po chvíli zase dát povel doleva.Znamená to,že je těžiště příliš vzadu?Jestli to tak je,už jsem tam přidával několikrát zátěž,ale moc to nepomáhá.Dík,Franta.
Re: nestabilní let
Napsal: 05 dub 2013 20:14
od REX
No nevím.... ale proč mám ten pocit, že to nemá s těžištěm nic společného
A nebo že to úplně dobře nechápu.....
Podle mě by mělo být vždy těžiště v jednom bodě (samozřejmě plus minus nějaká tolerance) a to bych dodržel podle plánku, nebo podle údale výrobce, nebo doporučení a víc bych s tím nelaboroval.
A je vidět, že přidávání závaží není ta správná cesta.
A to podivné chování je jen po vypnutí motoru, nebo vždy, v motorovém, bezmotorovém, v malé výšce, jaký je to model?????? Rozpětí, váha, materiál atd, atd....
Re: nestabilní let
Napsal: 05 dub 2013 21:27
od Karas
A co příčná stabilita? Co je to za větroně?
Re: nestabilní let
Napsal: 05 dub 2013 23:06
od Puma163
Pokud ti letí doleva, doprava adokola ::)) Tzv. směrová stabilita, tak s největší pravděpodobností máš špatně negativy na křídlech. U větroně je třeba vědět zda je to jednoduché V, dvojité V, co je ovládáno, zda křidélka, nebo ne atd. Pokud je to však klasická V2, tedy ovládaná výškovka, směrovka, pak je nejspíš zkroucené, nebo zborcené křídlo. Ale může to být milion věcí. Vůle na směrovce atd. Upřesni model letadla, ovládané plochy, atd.
Re: nestabilní let
Napsal: 06 dub 2013 08:29
od frantaletec
Je to ten FPV Raptor,co jsem s ním lítal na vašem letišti a byl na dni otvřených dveří ve Vamberku.Větron začne uhýbat po nastoupané výšce a po vypnutí motoru.Jestli se dostanu na letošní otevření modelářského letiště,tak ho přivezu a snad to spolu vyřešíme čím to je.Ahoj.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _PNF_.html
Re: nestabilní let
Napsal: 06 dub 2013 11:41
od vitstar
Nejedná se o žádnou těžištní závadu. Prostě je ten stroj zkroucený nebo špatně seřízený, Pokud v motorovém letu letí rovně tak se jedná 100% o nějaké zkřížení. S největší pravděpodobností půjde o zkroucené křídlo a v motorovém letu je to eliminováno tahem motoru. V okamžiku vypnutí motoru se projeví třeba zkřížení křídla, které žene stroj do zatáčky. Odezva pilota je kontra a takto se to opakuje. Takže zkontroluj usazení křídla na trupu pak pohledem zepředu zda je kolmá směrovka s výškovkou oproti křídlu, ale nejprve polož samotné křídlo na rovnou plochu a odměř si vzdálenost odtokové hrany od roviny na stejných místech obou polovin. To je základ. Tam někde bude chyba.
Re: nestabilní let
Napsal: 06 dub 2013 12:25
od frantaletec
Mám ho ted na pudě.Až se udělá pěkně tak to vše prověřím.Akorád mi nejde na mysl,že kdyby to bylo nějak zkroucené,tak by to snad táhlo jen na jednu stranu a ne jednou doprava a podruhý zase doleva?
Re: nestabilní let
Napsal: 06 dub 2013 12:59
od REX
Co znaméná táhne jednou doprava a podruhé doleva?
Zatáčí jako na směrovku a nebo se nakloní jako po křidélkách?
Pokud to dělá jednou tam a podruhé na druhou stranu, nebude tam vůle na servu, táhlu, páce, které se nevrací přesně na střed....
Re: nestabilní let
Napsal: 06 dub 2013 13:42
od frantaletec
Prověřím a případně při setkání 20-tého na letišti to doufám doladíme.
Pokud to dělá jednou tam a podruhé na druhou stranu, nebude tam vůle na servu, táhlu, páce, které se nevrací přesně na střed...
Re: nestabilní let
Napsal: 23 kvě 2013 19:00
od REX
Kde byl problém? Už je to vyřešené?