Stránka 1 z 2

ETHANOL 85

Napsal: 02 srp 2012 21:09
od martin104
Nemáte někdo náhodou zkušenosti s přestavbou benzínového auta ( normálního nemyslím modelu ) na ETHANOL 85?? Přestavba stojí 4000,- Kč a spočívá v tom ,že se vloží nějaká elektronika před řídící jednotku auta a nechá se jezdit na ethanol 85 kde cena za litr je někde kolem 26 Kč narozdíl od benzínu ,kde je cena závratná 36,50 Kč. Sice se zvedne spotřeba asi o litr , ale pořád by se to mohlo vyplatit. Do teď jsem míchal ethanol 85 s naturálem 95 a bez problému.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 02 srp 2012 21:26
od REX
martin104 píše:Nemáte někdo náhodou zkušenosti s přestavbou benzínového auta ( normálního nemyslím modelu ) na ETHANOL 85?? Přestavba stojí 4000,- Kč a spočívá v tom ,že se vloží nějaká elektronika před řídící jednotku auta a nechá se jezdit na ethanol 85 kde cena za litr je někde kolem 26 Kč narozdíl od benzínu ,kde je cena závratná 36,50 Kč. Sice se zvedne spotřeba asi o litr , ale pořád by se to mohlo vyplatit. Do teď jsem míchal ethanol 85 s naturálem 95 a bez problému.
Zkušenost s tím nemám, ale jelikož máme autodílnu, už jsem se o to docela zajímal, už jen z toho důvodu, že bych na to jezdil, protože ceny benzinu jsou opravdu strašné :evil: :evil:
Zkusil jsem jednou načepovat 1:1, jezdilo to, změnu jsem nepocítil a tak jsem se o to zajímal hlouběji a něco o tom vyšťoural a přečetl...
V podstatě se tam psalo, že 1:1 se to nevyplatí vůbec, snižuje se oktanové číslo, musíš víc šlapat na plyn, tudíž vyšší spotřeba a nejen o litr :!: To je jenom takový reklamní a psychologycký tah, to zkousne skoro každý, ale nakonec to vyjde v této variantě dráž :!: :!: :!: o málo, ale dráž :!: :!:
A otázka přestavby je taky dost spekulativní, jelikož tím se přenastaví elektronika aby to E85 zkouslo, jelikož by to na E85 bylo ,,chudý,, tak si to obohatí= vyšší spotřeba... ale přesněji nevím odradilo mě to :!: navíc to leptá staré hadice a rozpoští nečistoty v nádržy a s tím spojená po čase nutnost výměny hadic, nebo alespoň filtru paliva, když už nic jiného.
Až budu měnit auto, koupím s pohonem LPG a nebo nechám udělat přestavbu, tam je jistota úspory zaručená a odzkoušená i u mě osobně, už jsem takové auto měl a úplně na pohodu. A pro LPG zhruba platí: cena přestavby v kč, nájezd stejného počtu km a pak už jenom šetří :!:

Re: ETHANOL 85

Napsal: 02 srp 2012 22:52
od Puma163
To já mám v plánu jít do CNG a sice koupit plničku kompresor cca 100 tis a plnit doma (nejlíp před plynoměrem) ale vyplatí se to i za ním. Naplnění nádrže trvá cca 8 hodin, hlučnost asi jako lednička. ideální by bylo složit se tak 8 lidí na to, ale mám chut do toho jít i sám. Výhledově.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 03 srp 2012 10:29
od REX
Puma163 píše:To já mám v plánu jít do CNG a sice koupit plničku kompresor cca 100 tis a plnit doma (nejlíp před plynoměrem) ale vyplatí se to i za ním. Naplnění nádrže trvá cca 8 hodin, hlučnost asi jako lednička. ideální by bylo složit se tak 8 lidí na to, ale mám chut do toho jít i sám. Výhledově.
Přesně tak CNG je ještě lepší než LPG, nevýhodou je velice řídká síť čerpacích stanic po ČR :(
Řešením je pořídit si vše potřebné a tankovat doma, myslím, že už to i relativně dost lidí tak dělá, ale pořizovací náklady jsou na jednoho člověka nereálné...
Ale kdyby bylo víc lidí a napojit se před plynoměr, to by se jezdilo :lol: :lol: :lol:

Re: ETHANOL 85

Napsal: 03 srp 2012 14:01
od martin104
Každopádně by byl provoz ještě levnější než na ethanol , ale jak řikáš náklady na přestavbu jsou nereálné i kvuli tomu že je auto z roku 1996 tak to nemá cenu cpát nějaké závratné částky do úprav. Příští týden snad už bude mít fiátek přestavbu naethanol za sebou a uvidím jak se bude nebo nebude jezdit levněji ;) .

Re: ETHANOL 85

Napsal: 28 zář 2012 22:05
od martin104
Mám tu první poznatky z provozu na Ethanol 85 po přestavbě od www.flexcar.cz jendotka namontovaná během 3 hodin. Pokud je teplota vzduchu nad 15 stupňů vše ja naprosto v pohodě - skoro se nepozná rozdíl od benzínu. Pokud je ale ráno 5 st a méně začíná problémek. Starování na podruhé a auto lehce pocukává dokud se neohřeje, pak už zase vše v pohodě. Zkusil jsem experiment 40 l ethanolu85 do nádrže a k tomu jsem přidal 5 l naturalu95. Je vyhráno, auto chytá na škrtnutí a cukání je taky fuč. Uvidíme jak to bude vypadat v zimě až bude opravdu mrznout.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 28 zář 2012 22:11
od REX
Zrovna tenhle týden jsem přemýšlel, zda-li už máš přestavbu a nějaké poznatky z provozu....
Tohle jsou drobnosti a učení se s palivem, to jsem u LPG taky absolvoval a když bylo vše technicky v pořádku, chytalo mi to na LPG celou zimu :!:
Ale co úspora, můžeš už ze zkušenosti říct o kolik je provoz levnější? Nepočítej počáteční investici.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 28 zář 2012 22:55
od martin104
Spotřeba narostla cca o 1.1 litru i přez to se nechá mluvit o úspoře. Litr ethanolu 85 - - 26.9 Kč , litr naturalu95 - - 39.1 Kč. I přez nárůst spotřeby na 100 km a nutnosti přidat na nádrž trochu naturálu95 (pouze v zimě) se nechá stále mluvit o výhodné počáteční investici.
-
Jak píšeš ve favoritu jsem měl danej LPG a po doladění a řádném seřízení, jsem jezdil bez problémů do -10st. Jak bylo chladněji, byl už taky problém musel jsem startovat na benzín a po zahřátí teprve přepnout na LPG.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 02 bře 2013 21:27
od REX
Jak se osvědčil provoz na E85 přes zimu?
A myslím tím opravdu zimu, kdy nebylo ani přes den nad nulou....
Byl u mě jeden známý a chce si to dát do Bravy, tak chci zjistit nějaké podrobnosti.
Jak to startuje? Jaký poměr paliv v zimě? Stále spokojenost s úsporou a s alternativním palivem?
Díky

Re: ETHANOL 85

Napsal: 03 bře 2013 17:54
od martin104
Ahoj , na zimu jsem tankoval trochu benzínu do ethanolu. Prostě za 200 benzín a 800 ethanol. Teď jak se otepluje jezdím už zase na ethanol čistej. Usporu jsem nějak přestal sledovat. Pro zajištění pořádné úspory je opravdu nejlepší provoz na LPG.