martin104 píše:Nemáte někdo náhodou zkušenosti s přestavbou benzínového auta ( normálního nemyslím modelu ) na ETHANOL 85?? Přestavba stojí 4000,- Kč a spočívá v tom ,že se vloží nějaká elektronika před řídící jednotku auta a nechá se jezdit na ethanol 85 kde cena za litr je někde kolem 26 Kč narozdíl od benzínu ,kde je cena závratná 36,50 Kč. Sice se zvedne spotřeba asi o litr , ale pořád by se to mohlo vyplatit. Do teď jsem míchal ethanol 85 s naturálem 95 a bez problému.
Zkušenost s tím nemám, ale jelikož máme autodílnu, už jsem se o to docela zajímal, už jen z toho důvodu, že bych na to jezdil, protože ceny benzinu jsou opravdu strašné
Zkusil jsem jednou načepovat 1:1, jezdilo to, změnu jsem nepocítil a tak jsem se o to zajímal hlouběji a něco o tom vyšťoural a přečetl...
V podstatě se tam psalo, že 1:1 se to nevyplatí vůbec, snižuje se oktanové číslo, musíš víc šlapat na plyn, tudíž vyšší spotřeba a nejen o litr
To je jenom takový reklamní a psychologycký tah, to zkousne skoro každý, ale nakonec to vyjde v této variantě dráž
o málo, ale dráž
A otázka přestavby je taky dost spekulativní, jelikož tím se přenastaví elektronika aby to E85 zkouslo, jelikož by to na E85 bylo ,,chudý,, tak si to obohatí= vyšší spotřeba... ale přesněji nevím odradilo mě to
navíc to leptá staré hadice a rozpoští nečistoty v nádržy a s tím spojená po čase nutnost výměny hadic, nebo alespoň filtru paliva, když už nic jiného.
Až budu měnit auto, koupím s pohonem LPG a nebo nechám udělat přestavbu, tam je jistota úspory zaručená a odzkoušená i u mě osobně, už jsem takové auto měl a úplně na pohodu. A pro LPG zhruba platí: cena přestavby v kč, nájezd stejného počtu km a pak už jenom šetří