První spalovák

Vše co se týká spalovacích motorů a modelů jimi poháněných.
User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži. :? Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.

Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
LV
Znalý uživatel
Znalý uživatel
Posts: 99
Joined: 02 Jul 2011 09:16
14
Location: Trenčianska Turná

Systémová upozornění:

Re: První spalovák

Post by LV »

Karas wrote:Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži. :? Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.

Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
;)
Ak ti to funguje takto, tak je niečo špatne a neodporúčam ti štart... :roll:
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

LV wrote:
Karas wrote:Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži. :? Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.

Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
;)
Ak ti to funguje takto, tak je niečo špatne a neodporúčam ti štart... :roll:
Tak asi jsem dneska přišel v čem byl problém. Netěsnil mi přechod motor-výfuk. Po chvíli startování a nastavování jsem zjistil, že motor je poněkud zaneřáděný. Rozdělal jsem tedy výfuk a hned bylo jasný, že těsnění je ve stavu neshopném. Lépe řečeno, nebylo k nalezení, spíš cucky. Tak jsem tam dal nový těsnicí papír a už je to v pohodě. Palivo neutiká a motor lze konečně vyladit a běží. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
aviatik666
Zelenáč
Zelenáč
Posts: 34
Joined: 30 Aug 2011 07:16
14
Location: Hradec Králové

Systémová upozornění:

Re: První spalovák

Post by aviatik666 »

No vidíš jakej jseš šikula. ;)

frantaletec
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Posts: 374
Joined: 12 Jun 2011 13:46
14
Location: Hlinné 51801 Dobruška
Been thanked: 1 time

Systémová upozornění:

Re: První spalovák

Post by frantaletec »

Ahoj,koukám,že se Zdenkem oba zbrojíte. 8-) Oba máte nový letadla.
Já taky dělám kopii toho dvouplošníka co jsem měl na letišti,ale z toho Starlonu v kombinaci s překližkou a balzou.
Jenom mimochodem jsem se chtěl zeptat.Když na původním letadle je "nevím jak se to řekne",zaoblený profil a na tom novým bude jenom deska,v tý síle co původní profil tak to bude mít jiný vlastnosti a nechce to udělat jiný úhel stoupání nebo nějaký jiný úpravy,aby to letělo? :?:

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

frantaletec wrote:Ahoj,koukám,že se Zdenkem oba zbrojíte. 8-) Oba máte nový letadla.
Já taky dělám kopii toho dvouplošníka co jsem měl na letišti,ale z toho Starlonu v kombinaci s překližkou a balzou.
Jenom mimochodem jsem se chtěl zeptat.Když na původním letadle je "nevím jak se to řekne",zaoblený profil a na tom novým bude jenom deska,v tý síle co původní profil tak to bude mít jiný vlastnosti a nechce to udělat jiný úhel stoupání nebo nějaký jiný úpravy,aby to letělo? :?:
Ahoj, to bych nedělal. Profil křídla zaručuje určitý vztlak. Když tam dáš rovnou desku, tak vztlak tam příliš nebude a dávat tam desku vysokou jak původní profil je podle mě nesmysl. Bude to mít takový odpor a moc to nepoletí. Takže buď bych udělal profilované křídlo, nebo desku ale co nejtenčí, ale to je krajní možnost.

Kdyžtak založíme jiný vlákno, ať debata neodbočuje. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

http://www.rchouby.cz/index.php?cl=1/bellanca
Tak jsem napsal krátkou recenzi nebo spíš popis stavebnice. Zálet proběhne v nejbližší době. Pak porefereuju o letových vlastnostech.
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

Tak jsem dneska vyrazil na letiště. Bylo krásně, sice malinko foukalo, ale jen občas. Nakopnul jsem to a naladil motor. Nervozita stoupala a já to rozjel. Po asi 20 metrech se letadlo odrthlo a krásně šplhalo. Motor je výkonově v pohodě. Pár průletů a už jsem zkoušel loping a výkrut. Nádhera. :) Přistání ještě hezčí. Následoval druhý start. Ovšem tam již došlo k problému. Na zemi vše ok. Motor běží na max. jak nahoru tak dolu s čumákem. Párkrát jsem ho zkusil "protůrovat" a vše v pořádku. Tak hurá nahoru. Po pár minutách motor ztrácí otáčky a najednou chcípne. K mému překvapení model krásně klouzal a tak jsem ho v pořádku dostal na plochu. Po chvilce další start a to samé. Mám podezdření na špatné palivo. Je to zbytek co jsem dostal k motoru. Bůh ví jak je to starý, navíc jsem koukal, že tam plavou nějaký kousky. Filtr tam nemám, tak to dávám za vinu palivu, protože to občas jde a občas ne. Zkusím koupit nové palivo.
Problém mám s vyčerpáváním paliva. Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to? ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

User avatar
LV
Znalý uživatel
Znalý uživatel
Posts: 99
Joined: 02 Jul 2011 09:16
14
Location: Trenčianska Turná

Systémová upozornění:

Re: První spalovák

Post by LV »

Karas wrote: Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to? ;)
Kua... :) no predsa odpojis tu z karburatora. ;)
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.

User avatar
Karas
Mazák
Mazák
Posts: 1100
Joined: 10 Jun 2011 13:18
14
Location: Týniště nad Orlicí
Been thanked: 4 times

Re: První spalovák

Post by Karas »

LV wrote:
Karas wrote: Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to? ;)
Kua... :) no predsa odpojis tu z karburatora. ;)
Jasně, to mě napadlo. Jenomže to mám zakrytovaný. Ovšem dneska jsem byl nucen kryt sundat. Jelikož mě zlobil motor. Pořádně nešel nakopnout. Když naskočil tak běžel, ale jak jsem sundal žhavení tak chcípne. Nevím co s tím je. Včera to běželo relativně dobře, až na 2x chcipnutí ve vzduchu. Mám spíš podezdření na špatný palivo. Údajně je 2 roky starý. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Modely na spalovací motory”

Who is online

Users browsing this forum: Oncrawl [Crawler] and 0 guests