Stránka 7 z 7

Re: L-13 Blaník

Napsal: 04 lis 2013 12:42
od PavelN
Vztlakové klapky nemám, nevidím důvod je stavět a vlastně nemám ani brzdy. Už jsem někde psal, že mám k dispozici plochu cca 500 x 200 m. A to mi na přistání stačí. Pro mě je důležitější bezpečné přistání, než přistání za každou cenu "k noze". Ta plocha je cca 200 m za chalupou. U tohoto éra nepředpokládám, že ho budu tahat někam na omezený prostor. Tak jsem se rozhodl postavit křídla bez těchto ovládacích ploch. Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou....

Re: L-13 Blaník

Napsal: 04 lis 2013 22:12
od REX
PavelN píše:Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou....

Ale to je docela škoda, ne :!: :?:

Re: L-13 Blaník

Napsal: 05 lis 2013 19:31
od hashpi
Mne tahali nejcasteji 10-12 leti kluci, co byli nadseni z modelu :lol: Nikoho starsiho jsem nikdy nesehnal. Pak uz jsem vetsinou osazoval pomocny pylon.
Ja bych chtel vztlaky i brzdy, akorat mam hitec na 4 kanaly :lol: Holt si budu muset casem koupit jeste jednu RC. a brzdy budu muset prozatim prelepit paskou

Re: L-13 Blaník

Napsal: 08 lis 2013 13:02
od PavelN
Ukecat vlekaře je holt problém se kterým nic neudělám. Proto jsem řešil odnímací pylon na VSO a VT. Na Blaníkovi to udělám taky, jen nebude nasouvací na spojku křídel, ale v trupu zhotovím 4 otvory, skrz které bude z centroplánu díra pro šroub (čep) kde se pylon jednoduše zasune a upevní. Vymyšlený to mám velmi jednoduše, uvidím jak to budu realizova se svýma volšovýma rukama...nějak mě to neba....

Re: L-13 Blaník

Napsal: 09 lis 2013 10:27
od hashpi
Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy :lol: a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad ;)

Re: L-13 Blaník

Napsal: 09 lis 2013 17:30
od REX
hashpi píše:Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy :lol: a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad ;)

Uvažovat o stejnosměrných motorech už v dnešní době asi nemá skoro vůbec smysl-až na pár vyjímek, kdy je to trochu jednodušší např u vícemotoráků a v různých setech.
Věř tomu, že už je všechno dobře dostupné, napájení Li-Po, ,,střídavé,, regulátory a výkony mnohem vyšší než u stejnosměrných. Pokud ale máš motor a k němu regl, tak proč ho nepoužít.... Akorát až jednou vyměníš za střídavý pohon, budeš si nadávat, proč si ho ta nedal hned :lol:

Re: L-13 Blaník

Napsal: 09 lis 2013 17:48
od hashpi
a jakou znacku?vsechny rady rad uvitam ;) regulator mam stejne jen na 400 a to je jen na nejakeho vetrone prcka do 1,5m jinak letadlo max do metru

Re: L-13 Blaník

Napsal: 09 lis 2013 17:58
od REX
V tomhle je hodně těžko radit :(
Jde hlavně o to, do čeho by to mělo konkrétně být, pak kolik hodláš pustit chechtáků :lol:
Dá se koupit levná čína, která je v dnešní době už celkem použitelná (taky ne cokoliv, ale osvědčené motory a regulátory jsou)
A nebo kvalitní AXI Gold line, ale zas ty peníze. Kvalita je drahá. Jeden AXI mi už chodí 10let!!!!
A nebo spousta možností ,,něco mezi,,

Re: L-13 Blaník

Napsal: 11 kvě 2014 00:09
od hashpi
Tak co nějaké pokroky ve stavbě? ;)

Re: L-13 Blaník

Napsal: 18 kvě 2014 22:10
od PavelN
Bohužel ve stavbě pokrok žádný není. Zmohl jsem se pouze na koupi nových Li-Po. Mám momentálně 3 větroně v provozu, tak mě nic netlačí. O to víc se věnuju renovaci aerovky. Tam momentálně směřují veškeré mé volné síly a na modelařinu už čas nezbývá. Prostě jsem ve fázi, kdy jednoznačně vítězí veterán. To ovšem nic neznamená, holt se letadla jen trochu odsouvají, ono to přijde.