Stránka 5 z 22

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 14:13
od Puma163
Moje extra zálet a chcípnutí 15 MVVS a nevyhnutelné ::))) :(
http://www.stream.cz/uservideo/678767-e ... alet-crash

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 17:00
od Salaman
Proč to šlo tak k zemi? To přece musí lépe klouzat při výpadku motoru.

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 17:13
od Puma163
On zdechl úplně a ta extra prostě spadne jak nemá rychlost, trošku rychlosti jsem se ještě snažil nabrat, ale byla malá výška už. Chce to prostě spolehlivej motor. Dám tam teď 20 aspčko a uvidím jestli ho naladím líp. A mvvs 15 půjde na stojan a budu se učit ho nějak solidně seštelovat. A asi mu koupím hodně studenou svíčku jak jsem se dozvěděl. Teď tam mám tu s tím můstkem. Snad mě to zas neposeká ::))) Stehy už mám venku ::))))

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 18:41
od Karas
Tak podle videa to nevypadalo tak zle. Je to hodně rozbitý? Foto není? ;) Fakt je, že jsem párkrát četl, že mvvs jsou náladový a ladí hůř než třeba ASPčko.

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 21:47
od Puma163
V podstatě extra dopadla dobře. Podvozek se vylomil pěkně jen se ustřihly silonový šrouby a předek a podvozek jsou ok, motor taky, vrtule za 270 kč KO (ale ta mě nevadí dobře jí tak to má za to jak mě posekala) křídlo taky je OK. V podstatě jen trup. A ten by byl taky celej, nebýt čínské superkonstrukce. Rozpůlil se za křídlem, tam je spojen jen asi 0.4 překližkou, není jedinej nosník, kterej by šel po celé délce trupu. :) Už je slepen sekunďákem a teď čekám jak koupím topolovku a nějak to prasecky přeplátuju zvenku nejspíš a co půjde povyztužím nějak. A půjde do vzduchu a pokud bude lítat, tak teprve udělám něco s designem ::)))) Jinak podle toho kousíčku letu co jsem užil je to super éro. Z nás asi 6 modelářů mám MVVS motory jen já. 6.5 a tu 15. Ta 6.5 v excelovi občas taky chcípne, ale excel výdycky luxusně doplachtí ( hodně často přistávám s excelem bez motoru :D ) Jinak kolegové asp a osmax a spokojeni jak tři psi a nechcípe jim to. Dám extře tu 20 aspčko a uvidím. Ovšem to už bude na hraně celkem na tu konstrukci :)

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 21:59
od REX
Kdysi dávno, když jsem začínal a tak nějak zvládal lítat, tak jsem koupil taky Excela....
Nedal jsem si to vymluvit a koupil do něho tuším 8,5 MVVS.
A musím říct, že nakonec kvůli tomuhle motoru šel z domu, každý druhý nebo třetí let chcípnul, naštěstí jsem vždy nějak doplachtil a dopadlo to OK.
Od té doby už jen elektry a po spalováku ani trochu netoužím...

Re: Zajímavá videa

Napsal: 25 dub 2012 22:21
od Puma163
REX píše:Kdysi dávno, když jsem začínal a tak nějak zvládal lítat, tak jsem koupil taky Excela....
Nedal jsem si to vymluvit a koupil do něho tuším 8,5 MVVS.
A musím říct, že nakonec kvůli tomuhle motoru šel z domu, každý druhý nebo třetí let chcípnul, naštěstí jsem vždy nějak doplachtil a dopadlo to OK.
Od té doby už jen elektry a po spalováku ani trochu netoužím...
NJN, když ono je bomba jak to vrčí ::)) Dostanou ale ještě žhavíci šanci a pokud na ně nebudu stačit, tak půjdu kompletně cestou benzínu. Ale jak říkáš ty. Dost to leze na nervy to chcípání a doplachťování, člověk si pak nezalítá a není to uspokojení ::))) Ještě to zkusím a pokud to neklapne, tak jdou z domu za tržní cenu ::)))

Re: Zajímavá videa

Napsal: 26 dub 2012 14:55
od vitstar
Tak jsem koukal na to video :o Já jsem od svého mládí používal převážnš MVVS a musím říci, že opravdu patří k motorům, které jsou náchylné na jakoukoli netěsnost a to i na karburátoru. To jsme řešili opravdu radikálně lepením epoxy a později silikonem. Platila jedna zásada a to co nejkratší palivové hadičky. To kvůli vibracím které v delší hadičce byly schopné napěnit palivo a i to už býval někdy problém. Ovšem pokud se vychytal ten motor, tak to byly a předpokládám, že i nadále jsou motory s vynikajícím výkonem a pak to chcípání za letu nebyl až takový problém. No a dnes s dostupností nitrovaných paliv a nepřeberného množství svíček a při dodržení zásad instalace palivového systému by se tyhle příhody měly stávat spíš vyjímečně. Na tom videu jsem si všiml, že ti kolegové nezdvihli letadlo kolmo. to je velice důležité kvůli tomu, že když je motor naladěn "chudý " tak zákonitě chcípne a už před startem víš že je něco špatně. Ono i naopak pokud je bohatý tak má problém taky takže to chce opravdu jemné ladění.

Re: Zajímavá videa

Napsal: 26 dub 2012 19:51
od Puma163
NJN, jako, pokud by šlapal, tak by to bylo super. Zkusím se mu pořádně pověnovat, té 15. Ale teď dostane extra 20 ccm ASP, motor vypadá, že nemá moc najeto, tak dostane syntetiku s 1% nitra. Doufám, že to bude lepší. Tu 15 MVVS uvažuju, že si k ní namíchám metyl 80%, ricin 17% a nitro 3% a hlavně jak píšeš ji solidně naladit. Náklon jsme zkoušeli, ale jen 45 stupňů a to motor šlapal. Jenže asi jsem udělal chybu, že byl zatuhlej, já ho jen nějak rozhýbal, nechal vyjet cca 7 deci 85/15 metyl/ricin, poštelovali jsme ho a šel do vzduchu. A teď ještě normálně v horní úvrati jde ztuha jak pes a vrže. jak je tam palivo, tak nevrže a hned krásně naskočí. Díval jsem se na válec a přidřený to nikde není. tak nevím no. Teď ho asi namočím do paliva a nechám odležet a pak se uvidí. Ale chtěl bych ho do té extry pak dat zpátky, pokud ještě bude celá :::))))

Re: Zajímavá videa

Napsal: 26 dub 2012 19:55
od Karas
Jej, to asi bolelo. :| No tak hlavně když to jde opravit.
Já mám problém s 6,5 ASP. Vyladit jde, ale při startu to chvilku trvá, než se srovná a běží plynule. Prostě celkem obstojně tarokuje, jako by se rozmýšlel zda půjde a zda chcípne. ;) Jak se zahřeje tak dobrý, šlape jak má. Nevíte co to?