Stránka 3 z 3
Re: postřehy při stavbě FPV
Napsal: 07 zář 2015 20:18
od ivan LN
Ahoj. mám Vtx Boscam TS321 tj. 500mW na 2.4G a trojlístek na vysílači a čtyřlístek na přijímači. Na 1,5km obraz jak víno bez výpaků. i když teda záleží kde lítáš. poblíž města je t trošku horší.
Re: postřehy při stavbě FPV
Napsal: 10 zář 2015 19:03
od Karas
Tak to je pak jasný.
Chce to co největší výkon, nechápu k čemu je FPV o výkonu 25mW, který se dá běžně koupit v modelářství v tuzemsku.
To je tak na lítání kolem hlavy.
Re: postřehy při stavbě FPV
Napsal: 06 črc 2022 11:51
od LEON
ivan LN píše:9. mám kabel na propojení svého radia HITEC OPTIC 6 a počítače pro trénování na simulátoru a kdo znáte oblíbený program Google Earth (je zdarma k stažení) má funkci letecký simulátor a ovladač v něm funguje:-) stačí zadat do vyhledávače místo,třeba vaše bydliště a stisknout zahájit let zde a je to, lítáte si FPV nad barákem:-)
takhle to vypadá, moje oblíbené Orlí hnízdo:
sim2.JPG
Simulátor Google Earth je pro nácvik FPV létání výborný nápad, hlavně pro vtisknutí orietnačních bodů do paměti pro ty co nepoužívají GPS. Simulátor je ale defaultně nastaven na rychlosti a chování velkého letadla, což není pro účely FPV letu příliš realistické, takže je třeba ho ještě následujícím postupem zpomalit na běžnou rychlost RC modelů:
Stáhněte soubor
f16.acf z tohoto odkazu:
https://ulozto.cz/file/hwA6unR6vjPk/f16-acf
a zkopírujte ho do adresáře Google Earth:
C:\Program Files\Google\Google Earth Pro\client\res\flightsim\aircraft
Po spuštění aplikace Google Earth zvolte v menu Nástroje volbu Spustit letecký simulátor (nebo stiskněte CTRL+ALT+A) a z následujícího menu si zvolte letoun F-16. Letadlo F16 v Google Earth pak bude již zpomaleno na rychlost EPP elektroletu.
Edit: Jelikož bylo veřejné sdílení souborů na Ulozto zrušeno, ten soubor f16-acf už není veřejně dostupný. Pokud ho někdo bude chtít, pošlete mi na SZ svůj email a já vám ho pošlu.
Re: postřehy při stavbě FPV
Napsal: 28 dub 2024 09:53
od LEON
Karas píše:Ahoj,
dneska jsem lítal konečně opět s FPV. Dostal jsem se nevědomky celkem daleko, podle mapy.cz jsem byl 1km daleko a signál ještě relativně dobrý. Napadlo mně, kam umísti na model nejlépe anténu. Docel mám problém při průletu nad hlavou, kdy to zlobí, jelikož je anténa shovaná za letadlem. Mám cirkulární anténu a přemýšlím kam ji dám. Nějaký nápad?
...
Zhoršení signálu při přeletu nad hlavou není způsbeno ani tak zastíněním antény modelem (pokud tedy není celokompozitový), větší vliv má vyzařovací charakteristika použitých antén. Píšeš, že jsi použil cirkulární anténu, ty mají takovýto vyzařovací diagram:
Jak je z obrázku zřejmé, nejslabší signál tato anténa vysílá ve své ose, tedy pokud je přímo nad Tebou. Proto to chvilkové zarušení obrazu, když Tě model přelétává. Snažím se takovým přeletům nad sebou vyhnout a létat spíš okolo, není pak třeba řešit tento problém
ivan LN píše:
Ahoj. tenhle problém asi elegantně nijak nevyřešíš. Dělá mi to také a řekl bych, že asi všem. Pokud chceš testovat, otoč ji dolů, třeba pod křídlo a uvidíš jestli přelet nad hlavou se zlepší. Každopádně to bude stínit zase jinak. I když, nevím jestli po otočení bys nemusel otočit "hore nohy" i antenu přijímače kvůli smyslu otáčení polarizace. Každopádně Já jsem si na výpadky nad hlavou zvykl, počítám s tím a neřeším je:-)
Některé antény mají silnější vyzařovaný signál ve své horní polosféře, tzn. že vyzařovací diagram není pro dolní a horní směr symetrický, na rozdíl od předchozího obrázku, tam by otočení antény a její umístění pod trup mělo smysl. Při takovém otočení zůstává kruhová polarizace cirkulární antény stejná, takže na přiímači ji otáčet nemusíš.
Re: postřehy při stavbě FPV
Napsal: 30 čer 2024 12:36
od joskapilot
Zajímavé informace výše od Ivana.
Já jsem začínal s Ev100 brylema a výkony VTX od 25-600mW.
A tyto brýle mají špatný příjem videa už v základu kdy dvě antény nejsou plnohodnotný dvojitý příjem a citlivost je žalostná, to mělo výhody paradoxně v tom že jsme s kolegou hledali chybu jinde od antén kdy se osvědčily všesměrové hřibečky jak na brýlích tak vtx a v modelu směrem k zemi a prý někdo řeší rušení v napájení samostatnou baterií pro VTX, to se asi hodí více na dálkové lety které nejsou bezpečné a ani legální za současné nedotažené legislativy, o tom jsem psal jinde. Možnosti bezbečnosti bez drahého lokátoru v modelech.
Nyní testují přenos RC novinkou Elrs v pásmu 868Mhz kde jsem byl téměř spokojený i u Frsky R9m která bohužel podporu starších modulů ukončila a zapínání modelu se muselo dělat minimálně 10 metrů od vysílače a fakt že tento modul jde předělat na ELRS pouhým doplněním jednoho rezistoru a přehráním FW mě toto rozhodnutí usnadnilo. Elrs je stále aktuální a možnosti má zajímavé, včetně podpory plné telemetrie z autopilotu sparrow 2 kdy nemusím používat druhé čidla která komunikují s Frsky S-portem, i to párování je přívětivější k uživateli, kdy se nastaví vlastní heslo do FW TX a nastavení Rx a vlastně žádné další párování se nedělá.