Stránka 13 z 20
Re: První spalovák
Napsal: 13 zář 2011 18:05
od Karas
Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži.
Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.
Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
Re: První spalovák
Napsal: 13 zář 2011 23:06
od LV
Karas píše:Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži.
Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.
Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
Ak ti to funguje takto, tak je niečo špatne a neodporúčam ti štart...
Re: První spalovák
Napsal: 14 zář 2011 16:37
od Karas
LV píše:Karas píše:Tak několik novinek a poznatků.
Dneska jsme s tátou provedli motorovou zkoušku, zda vše těsní a běhá. První hodinku jsme dumali, proč se v karburátoru neudrží palivo, po nasátí okamžitě vytekl zpět. Vylučovali jsme jednu věc za druhou, než nás (spíš tátu) napadla věc, že bez plné nádrže to asi nakopnout nepůjde. Byla tam slabá půlka. Problém byl v tom, že když tam je míň paliva, tak nejsou zacpany ostatní "díry" v nádrži.
Malinko jsme naklonili letadlo a ejhle. Chvilku se rozhodoval zda chytne nebo ne, ale nakonec ano.
Můj poznatek pro ostatní začátečníky se spalováky je, že nádrž musí být nejméně z 3/4 plná.
Takže letadlo je téměř sestavené a připravené. Zbývá mi ještě udělat náhon křidélek, vyvážit a můžu do vzduchu. Do té díry nacpu extruďák, jen pro jistotu.
Ak ti to funguje takto, tak je niečo špatne a neodporúčam ti štart...
Tak asi jsem dneska přišel v čem byl problém. Netěsnil mi přechod motor-výfuk. Po chvíli startování a nastavování jsem zjistil, že motor je poněkud zaneřáděný. Rozdělal jsem tedy výfuk a hned bylo jasný, že těsnění je ve stavu neshopném. Lépe řečeno, nebylo k nalezení, spíš cucky. Tak jsem tam dal nový těsnicí papír a už je to v pohodě. Palivo neutiká a motor lze konečně vyladit a běží.
Re: První spalovák
Napsal: 14 zář 2011 18:31
od aviatik666
No vidíš jakej jseš šikula.
Re: První spalovák
Napsal: 15 zář 2011 11:37
od frantaletec
Ahoj,koukám,že se Zdenkem oba zbrojíte.
Oba máte nový letadla.
Já taky dělám kopii toho dvouplošníka co jsem měl na letišti,ale z toho Starlonu v kombinaci s překližkou a balzou.
Jenom mimochodem jsem se chtěl zeptat.Když na původním letadle je "nevím jak se to řekne",zaoblený profil a na tom novým bude jenom deska,v tý síle co původní profil tak to bude mít jiný vlastnosti a nechce to udělat jiný úhel stoupání nebo nějaký jiný úpravy,aby to letělo?
Re: První spalovák
Napsal: 15 zář 2011 11:45
od Karas
frantaletec píše:Ahoj,koukám,že se Zdenkem oba zbrojíte.
Oba máte nový letadla.
Já taky dělám kopii toho dvouplošníka co jsem měl na letišti,ale z toho Starlonu v kombinaci s překližkou a balzou.
Jenom mimochodem jsem se chtěl zeptat.Když na původním letadle je "nevím jak se to řekne",zaoblený profil a na tom novým bude jenom deska,v tý síle co původní profil tak to bude mít jiný vlastnosti a nechce to udělat jiný úhel stoupání nebo nějaký jiný úpravy,aby to letělo?
Ahoj, to bych nedělal. Profil křídla zaručuje určitý vztlak. Když tam dáš rovnou desku, tak vztlak tam příliš nebude a dávat tam desku vysokou jak původní profil je podle mě nesmysl. Bude to mít takový odpor a moc to nepoletí. Takže buď bych udělal profilované křídlo, nebo desku ale co nejtenčí, ale to je krajní možnost.
Kdyžtak založíme jiný vlákno, ať debata neodbočuje.
Re: První spalovák
Napsal: 16 zář 2011 11:00
od Karas
http://www.rchouby.cz/index.php?cl=1/bellanca
Tak jsem napsal krátkou recenzi nebo spíš popis stavebnice. Zálet proběhne v nejbližší době. Pak porefereuju o letových vlastnostech.
Re: První spalovák
Napsal: 16 zář 2011 19:38
od Karas
Tak jsem dneska vyrazil na letiště. Bylo krásně, sice malinko foukalo, ale jen občas. Nakopnul jsem to a naladil motor. Nervozita stoupala a já to rozjel. Po asi 20 metrech se letadlo odrthlo a krásně šplhalo. Motor je výkonově v pohodě. Pár průletů a už jsem zkoušel loping a výkrut. Nádhera.
Přistání ještě hezčí. Následoval druhý start. Ovšem tam již došlo k problému. Na zemi vše ok. Motor běží na max. jak nahoru tak dolu s čumákem. Párkrát jsem ho zkusil "protůrovat" a vše v pořádku. Tak hurá nahoru. Po pár minutách motor ztrácí otáčky a najednou chcípne. K mému překvapení model krásně klouzal a tak jsem ho v pořádku dostal na plochu. Po chvilce další start a to samé. Mám podezdření na špatné palivo. Je to zbytek co jsem dostal k motoru. Bůh ví jak je to starý, navíc jsem koukal, že tam plavou nějaký kousky. Filtr tam nemám, tak to dávám za vinu palivu, protože to občas jde a občas ne. Zkusím koupit nové palivo.
Problém mám s vyčerpáváním paliva. Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to?
Re: První spalovák
Napsal: 17 zář 2011 18:22
od LV
Karas píše: Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to?
Kua...
no predsa odpojis tu z karburatora.
Re: První spalovák
Napsal: 17 zář 2011 18:26
od Karas
LV píše:Karas píše: Plnicí hadičkou to ven nedostanu, jelikož nemá zahnutou trubičku uvnitř. Jak tedy na to?
Kua...
no predsa odpojis tu z karburatora.
Jasně, to mě napadlo. Jenomže to mám zakrytovaný. Ovšem dneska jsem byl nucen kryt sundat. Jelikož mě zlobil motor. Pořádně nešel nakopnout. Když naskočil tak běžel, ale jak jsem sundal žhavení tak chcípne. Nevím co s tím je. Včera to běželo relativně dobře, až na 2x chcipnutí ve vzduchu. Mám spíš podezdření na špatný palivo. Údajně je 2 roky starý.