Stránka 2 z 5

Re: Plechovkáči

Napsal: 06 bře 2014 21:35
od hashpi
Já mám v práci dva spolupracovníky, kteří dodají za směnu tak 16 plechovek gambrinus nebo kozel :lol:

Re: Plechovkáči

Napsal: 07 bře 2014 22:23
od REX
hashpi píše:Já mám v práci dva spolupracovníky, kteří dodají za směnu tak 16 plechovek gambrinus nebo kozel :lol:
To jsou v práci slušně výkonní :mrgreen:
...by to chtělo náležitě využít, když máš takhle pěkný zdroj potahového materiálu :lol: :lol:

Re: Plechovkáči

Napsal: 08 bře 2014 13:06
od hashpi
Když mají slinu tak plechovky neberou a ten jeden si rovnou koupí 4 ks 2 litrovek to je 16 piv za směnu a ani to pak na něm není nijak poznat :lol: Na konci roku měl jeden 18kg plechovek hliníku :D
Řeknu jim ať je nechávají a když budete mít někdo zájem tak vám je pošlu :D

Re: Plechovkáči

Napsal: 09 bře 2014 09:10
od REX
hashpi píše:Když mají slinu tak plechovky neberou a ten jeden si rovnou koupí 4 ks 2 litrovek to je 16 piv za směnu a ani to pak na něm není nijak poznat :lol: Na konci roku měl jeden 18kg plechovek hliníku :D
Řeknu jim ať je nechávají a když budete mít někdo zájem tak vám je pošlu :D
A prosím tě, co děláte s kolegy za práci, že tohle jde :twisted:

Zdroj na potahový materiál :lol: sice nemám, ale posílat nic nebudem, nabídky si vážím, ale bylo by to trochu kostrbaté, asi jako když si němec koupí škodovku a za dva roky ji prodá zpátky do čech :mrgreen: ......

Někde se psalo o tom, že recykluje hlavně plechovky od nápoje co dává křídla (asi to bude i líp lítat :lol: ) a je pravdou, že když zvážím plech od jistého amerického nápoje a ten co dává křídla, ten okřídlený je lehčí!! Sice ne o moc ale je to tam!

Re: Plechovkáči

Napsal: 25 bře 2014 21:29
od REX
Když jsem toto téma zakládal, už jsem měl v hlavě plán, že oplechuju předek Bristola, kterého jsem zrovna stavěl. Vždyť to tak i ve skutečnosti bylo, tak proč ne.....

Pojal jsem to jako možnost naučit se s materiálem trochu pracovat, zkusit si možnosti a trochu to dostat do ruky. Znázorněné nýtování taky nejspíš neodpovídá, ale když už jsem začal..... dopadlo to jak to dopadlo ;)

Ještě bych rád napsal že motorový kryt není úplně podle představ, ale narazil jsem na tvářecí možnosti materiálu a nijak lépe, než plech nastřihnout na menší části a ty poslepovat do oblého tvaru, mi prostě nešlo.

S výsledkem jsem ale spokojený a už přemýšlím, jaký postavím další éro aby bylo vhodné na oplechování :lol: docela mě to chytlo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
P3251335.JPG
P3251335.JPG (83.75 KiB) Zobrazeno 3623 x
P3251333.JPG
P3251333.JPG (77.63 KiB) Zobrazeno 3623 x
P3251332.JPG
P3251332.JPG (93.86 KiB) Zobrazeno 3623 x

Re: Plechovkáči

Napsal: 26 bře 2014 03:03
od Puma163
Paráda

Re: Plechovkáči

Napsal: 26 bře 2014 10:15
od Karas
Ahoj, můžeš prosím napsat postup jak jsi to dělal? :)
Jinak vypadá to suprově.

Re: Plechovkáči

Napsal: 26 bře 2014 20:15
od REX
Oplechování trupu:
-celý předek, který je oplechovaný je pod plechem potažený balzou. Původně byl jiný záměr povrchovky a plech jsem ,,vymyslel,, až postupem stavby. Plech je zespodu zdrsněný smirkovým papírem a lepený řídkým vteřiňákem. Kupodivu to dobře drží.
Nejdřív jsem to potáhl plechem bez naznačení nýtů/šroubů ale furt to nebylo tak nějak ono. Pak vyšel již zmiňovaný článek v časopise a došlo mi to :lol: Jelikož jsem ale nechtěl pracně zhotovený potah trhat, vyřešil jsem to trochu po svém. Nýtování jsem naznačil na proužek plechu a ten jsem nalepil navrch. Sice kompromis a není to úplně ono, ale bylo to nejschůdnější řešení a vypadá to nakonec vcelku dobře. Hlavně se dá udělat krásný rovnoměrný spoj! Opět lepeno vteřiňákem a zdrsnil jsem pouze spodek lepeného pásku. Drží :P

Oplechování motorového krytu:
Tady jsem laboroval i s jinými postupy a strávil na tom spousty času.... Nakonec opět plechovka od pití a radius řešit nastříhnutím plechu na malé části a tím docílit požadovaného tvaru-samozřejmě to není úplně dokonalé.
Opět zespodu zdrsnění a lepení řídkým vteřiňákem. Veškeré nýtování je naznačené zespodu plechu před přilepením na kostru. Dělá se to trochu špatně z důvodu barevného potisku plechovky, ještě ,,počmárané,, zdrsněním a člověk se snadno ztratí v rovině a pravidelnosti. Je dobré pomoci si třeba pravítkem.

Kryt baterek mezi podvozkem:
Nejprve jsem si slepil balzový rámeček dvířek a navrch přilepil plech který je na každou stranu o 2-5mm větší, takže se krásně schovají mezery a není skoro vidět, že to jsou dvířka ;) Navíc jsem si odzkoušel demontáž přilepeného plechu, napoprvé se to nepovedlo podle představ. Krásně jde plech odříznout ostrým skalpelem od konstrukce bez velkých poškození balzy. Musí se teda opatrně a dostat to do ruky, ale jde to!

A vytlačení ,,nýtování,, dělám tupým důlčikem a plech mám položený na balzovém prkýnku, které dává plechu místo, kam se vytlačit.

Re: Plechovkáči

Napsal: 27 bře 2014 10:06
od Karas
Napojení máš jak řešený? Nějak nevím, když se potahuje křídlo, tak jak se na sebe napojují jednotlivé kusy, aby nebyly mezery. ;)

Re: Plechovkáči

Napsal: 27 bře 2014 13:22
od REX
Napojení na trupu jsem udělal napřesno k sobě a přes spoj pak nalepil proužek s ,,nýty,,. Takové řešení ale nedoporučuju, je to dost náročný na přesnost a nedokážu si představit udělat takhle víc než jeden spoj :!:

Jinak normálně plechy přes sebe, tak 3-4mm a aby byly spoje po větru.... takže potahovat odzadu dopředu.
(na motorovém krytu to mám ale obráceně, protože jsem tak lépe schoval nedostatky ohnutých konců čelního plechu)