Stránka 2 z 2

Re: ETHANOL 85

Napsal: 03 bře 2013 21:35
od REX
martin104 píše:Ahoj , na zimu jsem tankoval trochu benzínu do ethanolu. Prostě za 200 benzín a 800 ethanol. Teď jak se otepluje jezdím už zase na ethanol čistej. Usporu jsem nějak přestal sledovat. Pro zajištění pořádné úspory je opravdu nejlepší provoz na LPG.
Hmmm, tak to je asi docela dobrý, přestavba relativně levná a když to zase frčí na čistej.... :lol:
Akorát u LPG ta počáteční investice :? uvažuju o 5ti válci a tam to začíná na 30tis :oops:

Re: ETHANOL 85

Napsal: 04 bře 2013 00:23
od martin104
Teda 5ti válec to už je znát ;) . Jen teda netuším kolik by stálo předělání takového motoru na ethanol. Do fiata (4 válec) mě to stálo 4 tisíce.

Re: ETHANOL 85

Napsal: 27 bře 2013 22:34
od REX
Tak mám 5ti válcovýho miláčka asi 2 hodiny doma. Manželka pronesla, že by k tomu měl být ještě řidič až s tím bude mět někam jet :?
No, nějaký čas budou trvat papíry, pak se s ním seznámím na benzín :lol: a myslím že hodně rychle udělám přestavbu na LPG :twisted:
Po nějakém čase používání (minimálně měsíců) sem hodím nějaké zkušenosti a hlavně cifry :mrgreen:

Re: ETHANOL 85

Napsal: 04 led 2014 23:41
od REX
Jelikož jsem slíbil, že až odzkouším provoz na LPG, napíšu nějaké zkušenosti.

Koupil jsem Volvo V50 2,4i 5-ti válec, 140koní, automat-tiptronic (nejslabší atmosferické provedení tohoto obsahu...)

Provoz na benzím jsem praktikoval necelý půl rok, nejdřív jsem myslel, že mě sežere, ale nebylo to tak hrozný, podle palubního PC nepřelezla spotřeba přes 9,5litrů benzínu. Byl jsem z toho celkem mile překvapený, jelikož jízdní projev a motor k neutahání je úžasný :mrgreen: měl jsem možná koupit ten silnější atmosferický-175PS, ale když jsem sháněl auto, na žádné silnější jsem nenarazil.

Přestavba na LPG mě stála bez 100kč 30tis včetně plné nádrže a solidního dýška :lol: aby měl mechanik další motivaci se o auto starat....

Na LPG jezdím už přes 2měsíce a musím říct, že SUPER :!: Absolutně nepociťuju úbytek výkonu, spíš bych řekl, že je o chlup živější. Palubní PC mi ukazovalo max 10,7litrů, to je taky velmi pěkné!!!
Dvakrát jsem dal cestu Náchod-HK a srazil jsem spotřebu na 10,3ltr-musím ale dodat že to bylo o svátcích a nemazal jsem se s tím... kdyby mě chytly, seberou mi možná i rodný list... holt tomuto autu vyhovuje rychlá jízda při které je i úspornější!!!!

Jediná nevýhoda: vše je plně automatické a řidič to maximálně natankuje. S tím je spojené, že každý start je na benzín a teprve když se voda ohřeje na nastavených 30stupňů celsia, přepne se na pohon LPG. Tím pádem proteče nějaká kapka benzínu, kterého je celkem dost když s tím vozíme denně kluka do školky vzdálené 1km. Takže když to přepočítám na benzín tak jsem na hodnotě 7-7,5ltr benzínu.

Stále jsem spokojený, jezdit s 2,5litrovým motorem, 5-ti válcem v přepočtu do 7,5ltr v zimě je super.
A ještě jeden poznatek: když jsem jezdil jenom na benzin člověk se snažil být ohleduplný a moc na to nešlapat aby to nechlastalo :lol:
A teď jak říká jeden známý ,,syndrom pohonu LPG,, z křižovatky plnej a je naprosto jedno kdy je plyn na podlaze.... :twisted: :twisted: :twisted:

Je tomu asi měsíc... máme tu poblíž benzinku pod celkem slušným kopcem. Od benzinky jela Octavie RS a já za ní... když spozoroval, že se na něj lepím, trochu na to šlápl, já za ním. Sice jsem na předjetí neměl, ale RS neujela a nahoře na kopci jsme měli 150km/h, jel jsem na LPG :mrgreen: škoda že jsem nesehnal toho silnějšího :mrgreen:

Akorát když jedu podle svého, tak se manželce vedle dělá občas zle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: