Stránka 2 z 12

Re: Stavba SU-26

Napsal: 01 říj 2012 15:57
od Karas
Tak je to sice již nějaká doba co jsem zakládal toto vlákno, ale až nyní jsem se odhodlal a stavbu jsem započal dnešním dnem. Mám koupenou překližku, na které jsem nalepil části trupu a zítra začínám vyřezávat. Nejdříve si chci vyřezat veškeré díly a sehnat materiál a při dlouhých zimních večerů budu lepit. Zatím špekuluju nad motorem. Zda žhavík či benzin. ;)

Re: Stavba SU-26

Napsal: 01 říj 2012 22:33
od Puma163
Benzín. Absolutně jednoznačně. :)

Re: Stavba SU-26

Napsal: 01 říj 2012 22:41
od REX
Puma163 píše:Benzín. Absolutně jednoznačně. :)
Ač v tomto nezkušený, souhlasím :!:

Re: Stavba SU-26

Napsal: 01 říj 2012 22:46
od Karas
No já právě nevím, benzín je na pořízení dražší a hlavně jsou motory těžší. :?

Re: Stavba SU-26

Napsal: 02 říj 2012 07:20
od PavelN
Puma: já bych zase tak rezolutní závěr nedělal, létali jsme výhradně se žhavíkama od obsahu 1,5 do nějakých 10 ccm spoustu let a nečinilo to žádné zvláštní problémy. Pokud je motor seřízený šlape jako hodinky. Já bych se žhavíka zase nevzdával, ale modelařině moc nerozumím....

Re: Stavba SU-26

Napsal: 02 říj 2012 12:10
od vitstar
Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:

Re: Stavba SU-26

Napsal: 02 říj 2012 12:24
od Karas
vitstar píše:Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:
Díky za názor. Myslím, že je rozhodnuto :) Koupím 15ccm žhavíka a bude. ;)

Re: Stavba SU-26

Napsal: 03 říj 2012 16:41
od vitstar
Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:

Re: Stavba SU-26

Napsal: 03 říj 2012 20:02
od Karas
vitstar píše:Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:
Jak je starej? Kolik za nej?
Jinak první fáze stavby je započata. ;)
DSC_0276.jpg

Re: Stavba SU-26

Napsal: 03 říj 2012 20:56
od vitstar
mno stáří :mrgreen:
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak :mrgreen: