Stránka 2 z 12
Re: Stavba SU-26
Napsal: 01 říj 2012 15:57
od Karas
Tak je to sice již nějaká doba co jsem zakládal toto vlákno, ale až nyní jsem se odhodlal a stavbu jsem započal dnešním dnem. Mám koupenou překližku, na které jsem nalepil části trupu a zítra začínám vyřezávat. Nejdříve si chci vyřezat veškeré díly a sehnat materiál a při dlouhých zimních večerů budu lepit. Zatím špekuluju nad motorem. Zda žhavík či benzin.
Re: Stavba SU-26
Napsal: 01 říj 2012 22:33
od Puma163
Benzín. Absolutně jednoznačně.
Re: Stavba SU-26
Napsal: 01 říj 2012 22:41
od REX
Puma163 píše:Benzín. Absolutně jednoznačně.
Ač v tomto nezkušený, souhlasím
Re: Stavba SU-26
Napsal: 01 říj 2012 22:46
od Karas
No já právě nevím, benzín je na pořízení dražší a hlavně jsou motory těžší.
Re: Stavba SU-26
Napsal: 02 říj 2012 07:20
od PavelN
Puma: já bych zase tak rezolutní závěr nedělal, létali jsme výhradně se žhavíkama od obsahu 1,5 do nějakých 10 ccm spoustu let a nečinilo to žádné zvláštní problémy. Pokud je motor seřízený šlape jako hodinky. Já bych se žhavíka zase nevzdával, ale modelařině moc nerozumím....
Re: Stavba SU-26
Napsal: 02 říj 2012 12:10
od vitstar
Tak tady je to dilema
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše.
Re: Stavba SU-26
Napsal: 02 říj 2012 12:24
od Karas
vitstar píše:Tak tady je to dilema
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše.
Díky za názor. Myslím, že je rozhodnuto
Koupím 15ccm žhavíka a bude.
Re: Stavba SU-26
Napsal: 03 říj 2012 16:41
od vitstar
Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám
Re: Stavba SU-26
Napsal: 03 říj 2012 20:02
od Karas
vitstar píše:Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám
Jak je starej? Kolik za nej?
Jinak první fáze stavby je započata.
DSC_0276.jpg
Re: Stavba SU-26
Napsal: 03 říj 2012 20:56
od vitstar
mno stáří
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak