Stránka 2 z 3

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 14:43
od LV
frantaletec píše:Měl bych dotázek.Když chci z vrtule 9/6" udělat vrtuli 8/6",tak musím z konců vrtule odříznout po půl centimetru?Je to tak?Nebo snad z každé strany 1.centimetr? ;)
Samotné "skrátenie" priemeru nestačí. Na konci je prakticky nulový uhol nábehu a tak skrátením nič nedosiahneš. Snáď iba dinamické rozváženie ;)

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 14:48
od zdekar
Karas píše:Jasně, nebo vyřízni díru do trupu aby šel vzduch přímo na regulátor, vždyť je přeci jedno jak to éro vypadá. :roll:
:roll: :roll: :roll: No tak jsou i lidi co v parnu radši poletí bez kabiny, aby se letadlo dobře chladilo. Ale někdo holt to nechá zadýmit, jen když to bude vypadat z venku pěkně. :(

U toho dvouplošníku pokud není oddělávatelné to přední okno, tak to samozřejmě takto nepůjde. Já mám větroně a když je opravdu vedro, tak se ta elektronika hřeje víc a klidně kryt kabiny sundám a pak se to chladí krásně :)

Pokud žádné díry nepomáhají, tak pak mě napadá jedině někam umístit malý větráček, který ten vzduch bude nasávat a foukat na elektroniku. Moc těch možností tam není. Jo, ještě vodní chlazení, ale k tomu bys zas potřeboval malé čerpadlo :)

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 14:59
od Karas
Nač tedy kupujete letadla, který následně hyzdíte odděláním kabiny atd. To pak ztrácí smysl polomaket a stačí obyčejná deska nebo samokřídlo. Tohle mi prostě nejde do hlavy. Buď chci aby letadlo vypadalo jako letadlo, dokonce jako předloha, nebo chci aby to lítalo a jakž takž vypadalo. Je to stejný, jako když máš polomaketu třeba Pipera a on lítá jak Extra 300, visení, výkruty atd. O rychlosti ani nemluvím.
Větráček je k ničemu když nemáš přístup studeného vzduchu a je to téměř hermeticky uzavřený. Pokud nepřekračuje zatížitelnost reglu a motoru, tak bych to neřešil.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 15:02
od zdekar
Ježiši neříkám pořád lítat bez kabiny. Ale když je parno a seš někde na louce, tak tam tu kabinu necháš za každou cenu? Jet s maketou na výstavu je něco jiného, tam to musí vypadat pěkně ale kolikrát pak s takovými krásnými maketami nikdo ale nelítá.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 15:09
od Karas
zdekar píše:Ježiši neříkám pořád lítat bez kabiny. Ale když je parno a seš někde na louce, tak tam tu kabinu necháš za každou cenu? Jet s maketou na výstavu je něco jiného, tam to musí vypadat pěkně ale kolikrát pak s takovými krásnými maketami nikdo ale nelítá.
Letadlo má být postavený tak, aby jsi nemusel takto zasahovat. Vedro je celý léto (letošní je vyjímka) tak přeci nebudeš létat furt bez kabiny. Já vím, že tebe to netrápí, hlavně když letí. A výstavu sem teď nepleť o tom tu není řeč. Člověk přeci nedělá modely na výstavu. Ty si taky vybíráš letadla podle toho jak se ti líbí.

EDIT: Nechme toho. Zbytečně tu zaplevelujem frantovo vlákno.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 16:30
od zdekar
Karas píše: Letadlo má být postavený tak, aby jsi nemusel takto zasahovat.
S tím souhlasím. To je ale potřeba takhle uvažovat už při stavbě a myslet na chlazení. V této situaci je ale už letadlo postavené a řeší se co s tím, aby se to ve vedru dobře chladilo.

Zmenšením vrtule to samozřejmě jde trochu vyřešit. Klesne odběr a nebude se to tolik hřát. Pravděpodobně ale i klesne výkon a nebude to mít takový tah. Takže pokud se nechce sundat kabina, tak mě ještě napadá možnost kabinu (tedy kryt kabiny) upravit tak, že by se posadil o kousek výš (část by se asi musela odříznout). Tím by vznikla mezi krytem a kabinou menší mezera, kudy by mohl pronikat vzduch.

Ono moc možností není. Buď se udělají někde nějak větrací otvory nebo snížit výkon a neřešit to. Pokud se to bude hřát hodně dál, tak vždy po létání sundat kryt a nechat vychladnout a pak zas létat dál.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 16:47
od Karas
Jistě, letadlo je postavený, ale vyřešit to tím, že prostě sundám kabinu a víc to neřeším je hodné začátečníka, to ty jako pokročilí by jsi měl pochopit. Možností je vždy spousta.
Franto, pokud na tom udržíš ruku (nebude to víc jak 50°C) tak to neřeš, vše kde tečou elektrony se zahřívá. ;) Pokud tě to opravdu moc trápí, tak bych zkusil vyměnit ten pseudo chladič za nějaký lepší (větší) aby měl lepší vyzařování.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 16:53
od frantaletec
Karas píše:Jistě, letadlo je postavený, ale vyřešit to tím, že prostě sundám kabinu a víc to neřeším je hodné začátečníka, to ty jako pokročilí by jsi měl pochopit. Možností je vždy spousta.
Franto, pokud na tom udržíš ruku (nebude to víc jak 50°C) tak to neřeš, vše kde tečou elektrony se zahřívá. ;) Pokud tě to opravdu moc trápí, tak bych zkusil vyměnit ten pseudo chladič za nějaký lepší (větší) aby měl lepší vyzařování.
No,netrápí mě to.Když ho podržím v ruce tak třeba 10.sekund,tak by to asi nemělo být tak kritický.
Co jsem chtěl,tak jsem se dozvěděl,dík.

Re: úprava vrtule

Napsal: 08 srp 2011 18:38
od LV
zdekar píše: :roll: :roll: :roll: No tak jsou i lidi co v parnu radši poletí bez kabiny, aby se letadlo dobře chladilo. Ale někdo holt to nechá zadýmit, jen když to bude vypadat z venku pěkně. :(

U toho dvouplošníku pokud není oddělávatelné to přední okno, tak to samozřejmě takto nepůjde. Já mám větroně a když je opravdu vedro, tak se ta elektronika hřeje víc a klidně kryt kabiny sundám a pak se to chladí krásně :)

Pokud žádné díry nepomáhají, tak pak mě napadá jedině někam umístit malý větráček, který ten vzduch bude nasávat a foukat na elektroniku. Moc těch možností tam není. Jo, ještě vodní chlazení, ale k tomu bys zas potřeboval malé čerpadlo :)
Chladenie treba vyriešiť tak, aby nebolo nutné čokoľvek odkladať...
U akrobata je let bez kabíny o držku. Aerodynamika v predeli...
U vetroňa niet čo chladiť, u motorizovaného vetroňa treba navrhnúť pohon tak, aby model stúpal maximálne minútu a pri plachtení sa v pohode uchladí motor aj akumulátory aj cez miniatúrne otvory.

Re: úprava vrtule

Napsal: 09 srp 2011 00:42
od vosvos
Zkrácení listů určitě vrtuli "odlehčí"ovšem také určitě zkazí.Kdyby tam ty konce nic nedělaly tak by tam jistě ani nebyly.I malé zvětšení(zmenšení) průměru vrtule je podstatně větší rozdíl zatížení motoru než změna stoupání.Hledání správné vrtule je náročná záležitost,nicméně regulátor bude teply vždycky.Pokud ho lze držet v ruce nevidím problém.