:!: :!: :!: Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, obrázky, přílohy, nebo nemůžete vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni :!: :!: :!:
Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

Další hobby-veterán

Diskuse o všem souvisejícím s auty, opravy, tunning, elektromobily a jiné alternativní pohony atd.
Odpovědět
PavelN
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Další hobby-veterán

Příspěvek od PavelN »

Nedávno jsem byl požádán jedním z vás abych založil odkaz na veterány. Sice to s modelařinou tak úplně nesouvisí, ale v případě Aerovky minimálně s tím, že původně továrna Aero vyráběla letadla a výroba aut byla pouze jakýsi doplněk. Poznávat konstrukční řešení u takto starých strojů je zajímavé a můžeme se jenom divit co dokázali tenkrát vyrobit, např. kuželové díry, výkovky nejůznějších tvarů, jednoduchá a přitom spolehlivá konstrukční řešení mechanických prvků. Renovace takového veterána ovšem je na dlouhé lokte, řekl bych na delší než postavit model letadla a to především proto, že si nejste schopni udělat všechno sami. Tak např kola jsem si udělal sám (obrousit, nastříkat, kitovat, barva, lak, vyplést dráty) ale karoserie a klempířina to už dělají jiní a jde to strašně pomalu. Tak doufám, že se to jen dotáhne do konce, aby si mohl táta ještě zajezdit, protože nebýt jeho, a jeho zájmu již někdy v 70-tých letech o veterány, Aerovka by dnes doma asi nebyla. Jak píšu jsou práce, které si uděláte sami, ale je spousta práce kde se bez ostatních neobejdete. To by ste museli být truhlář, tesař, svářeč, klempíř, lakýrník, elektrikář, čalouník atd. v jedné osobě. Jak jsem psal nesouvisí to zcela s modelařinou , ale je fakt, že bychom se mohli v dnešní době učit od našich dědů a pradědů.
http://aero1000.rajce.idnes.cz/Aero_1000_r.1933/
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

PavelN
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Další hobby-veterán

Příspěvek od PavelN »

Tak jsme se, za vydatné pomoci odborníků, posunuli o kousíček dál. http://aero1000.rajce.idnes.cz/Aero_100 ... 3/#055.jpg No po téměř 3 letech nicmoc, ale jde to. Tak uvidíme jak daleko budem za půl roku.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

zdekar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 922
Registrován: 10 čer 2011 14:00

Re: Další hobby-veterán

Příspěvek od zdekar »

Hmm... je to pěkné. :) Ten bílý materiál, z kterého to je postavené, asi není depron,že? :D

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Další hobby-veterán

Příspěvek od Karas »

Hezky pěkně. Docela obdivuju lidi co tohle dělají. Jelikož je to celkem dřina a výsledky se dostaví až po dlouhé době, což není zrovna nic pro mě. ;) Taky bych chtěl veterána, ale spíš něco s křídlama. :)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: Další hobby-veterán

Příspěvek od PavelN »

No, děláme to pomalu a spoustu věcí nám udělají i jiní, např klempířinu dělali jiní frajeři, naštěstí formou výměnného obchodu, kdy máme nějaké díly a oni je zrovna potřebují....zatím to tak jde.
A ten veterán s křídlama - už asi 25 let mám tento plán http://eshop.rcrevue.cz/index.php?page= ... t&Itemid=1 kdysi jsme kupovali plány Modelář, tenkrát stály 12,-Kčs. Tak myslím, že postavit to Aero bude pro mě skoro povinnost ;). Tak s tim do budoucna něco udělám.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Automobily“