






Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.
Depronový Horten Ho-229 V3
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Sice to trvalo déle než jsem si myslel, ale konečně mám další kus připravený k záletu. Jestli a jak poletí uvidím jen jak bude vhodné počasí...
Jedná se o 2-motorovou verzi s 1S Li-Pol
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- LEON
- Admin
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 06 črc 2022 07:37
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Co tam máš za dmychadla s průhlednými listy? 

Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete
(Pro přidání pište SEM)

- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Ty jsi ale zvědaví 

Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Abych nenapínal, 2-motor letí!
poprvé to bylo cca před hodinou... Po ránu jsem zjistil že to vypadá na bezvětří, tak jsem všeho nechal a vyrazil. Úplné bezvětří teda nebylo, zlehka dýchalo od severu, ale usoudil jsem jako vhodné pro první let. Nakonec jsem dal troje baterky a končil jsem za mírného větru, kdy se s ním model statečně pral. Povedlo se, letí, funguje, je tam ale pár ALE!
V první řadě jsem ho musel naučit létat!! A to z důvodu polohy těžiště, které je proti vrtulové variantě mnohem víc vzadu, což zatím úplně nechápu. Vyřešil jsem na místě posunem baterky a přijímače.
Další věcí je, že je na řízení celkem divoký. Došlo mi až doma, že jsem nenastavil expa, řešení se zdá být tedy dodatečně velmi jednoduché. Přepákováním jsem naštěstí docílil velmi dobré diferenciace, kdy je výchylka dolů jen minimální proti výchylce nahoru, což se osvědčilo u vrtuláka.
Další věcí je doba letu, která je krátká, sice jsem nijak neměřil, ale odhaduji cca 1,5 minuty motorového chodu. Bude to tím, že jsem zvolil motory s vysokým KV (28000) a malou kapacitu baterie (180mAh, byla doma z jiných modelů) vyndával jsem ji z modelu velmi teplou..... Bude to chtít použít mnohem větší kapacitu, možná HV variantu baterie, ale pak už zase bude stoupat i celková váha.
Výkon motorů není nijak velký, když porovnávám s vrtulovou variantou, tak jen velmi neochotně stoupá, je ale pocitově o něco rychlejší a připadá mi i obratnější. Chce to ale udělat víc letů a lépe se s modelem seznámit, dostat víc do ruky.
A teď ten pohon. Jsou použité dronové motory pro napájení 1S a sice tyto: https://www.rotorama.cz/product/happymo ... -28000kv-2
1S regulátory odněkud z Banggodu, baterie 1S 180mAh která je nedostatečná a 3-listé vrtule 1,2x1,9 palců, koupené s regulátory. Přijímač lehký, cca 1,5g FlySky a 2x servo Go-02 umístěné vepředu uprostřed a ovládání kormidel lanovody se strunou o průměru 0,35mm
Po prvním létání je závěr takový, že vrtulová varianta je lepší, celkově létavější a pravděpodobně i vhodnější do haly při dodržení nízké váhy. 2-motorovou variantou jsem si ale ověřil, že je to použitelné i pro dmychadla, ačkoliv jsem použil jen malé motory s vrtulemi umístěné v rourách. Potřeboval jsem si také ověřit správný úhel naklonění rour motorů vůči letadlu, což se zdá být v pořádku.

V první řadě jsem ho musel naučit létat!! A to z důvodu polohy těžiště, které je proti vrtulové variantě mnohem víc vzadu, což zatím úplně nechápu. Vyřešil jsem na místě posunem baterky a přijímače.
Další věcí je, že je na řízení celkem divoký. Došlo mi až doma, že jsem nenastavil expa, řešení se zdá být tedy dodatečně velmi jednoduché. Přepákováním jsem naštěstí docílil velmi dobré diferenciace, kdy je výchylka dolů jen minimální proti výchylce nahoru, což se osvědčilo u vrtuláka.
Další věcí je doba letu, která je krátká, sice jsem nijak neměřil, ale odhaduji cca 1,5 minuty motorového chodu. Bude to tím, že jsem zvolil motory s vysokým KV (28000) a malou kapacitu baterie (180mAh, byla doma z jiných modelů) vyndával jsem ji z modelu velmi teplou..... Bude to chtít použít mnohem větší kapacitu, možná HV variantu baterie, ale pak už zase bude stoupat i celková váha.
Výkon motorů není nijak velký, když porovnávám s vrtulovou variantou, tak jen velmi neochotně stoupá, je ale pocitově o něco rychlejší a připadá mi i obratnější. Chce to ale udělat víc letů a lépe se s modelem seznámit, dostat víc do ruky.
A teď ten pohon. Jsou použité dronové motory pro napájení 1S a sice tyto: https://www.rotorama.cz/product/happymo ... -28000kv-2
1S regulátory odněkud z Banggodu, baterie 1S 180mAh která je nedostatečná a 3-listé vrtule 1,2x1,9 palců, koupené s regulátory. Přijímač lehký, cca 1,5g FlySky a 2x servo Go-02 umístěné vepředu uprostřed a ovládání kormidel lanovody se strunou o průměru 0,35mm
Po prvním létání je závěr takový, že vrtulová varianta je lepší, celkově létavější a pravděpodobně i vhodnější do haly při dodržení nízké váhy. 2-motorovou variantou jsem si ale ověřil, že je to použitelné i pro dmychadla, ačkoliv jsem použil jen malé motory s vrtulemi umístěné v rourách. Potřeboval jsem si také ověřit správný úhel naklonění rour motorů vůči letadlu, což se zdá být v pořádku.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Plodný uživatel
- Příspěvky: 157
- Registrován: 07 črc 2022 18:10
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Tak mě tak napadlo že by touto technologií šel udělat i létající talíř dle filmu "Den nezávislosti" , kdysi jsem to zkoušel z polystyrenu s laminátem navrchu, později EPP, ale bylo to udělané špatně, chtělo to jiný profil a motor ve předu. Ale na kšeft by to mohlo být atraktivní předloha.
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Určitě by šlo udělat ledasco, když bude forma... 

Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
Včera dorazily nové baterky 1S 530mAh HV... Zjistil jsem ale že HV baterku moje nabíječka neumí HV nabít, ač by měla, tak jsem jednu nabil alespoň jako normální Li-Polku abych mohl létat.
Výkonnostně je celkově zlepšení, jak podstatně větší délkou letu, tak i zlehka na výkonu. Hmotnost stoupla na 67,7g. Při dopoledním letu jsem dokonce docela dlouho točil termiku! A večer jsem konečně poprvé letěl za úplného bezvětří a konečně jsem mohl pořádně ladit.
Zajímavé je, že s těžištěm jsem už skoro 1,5 cm víc vzadu proti vrtuláku a ještě by to asi chtělo kousek posunout, ale už jsem měl krátké kabely
Stále je ale divočejší na řízení v určitých režimech letu. Takže budu pokračovat až bude zase dobré počasí a přemýšlím, zda-li nastříkat kamufláž, nebo udělat jen nějakou jednoduchou a rychlou povrchovou úpravu pro základní rozeznání polohy modelu a zbytečně se s tím nezdržovat od jiné práce....
A až bude dost pilotů a kameramanů, natočím nějaké společné video z létání.
Výkonnostně je celkově zlepšení, jak podstatně větší délkou letu, tak i zlehka na výkonu. Hmotnost stoupla na 67,7g. Při dopoledním letu jsem dokonce docela dlouho točil termiku! A večer jsem konečně poprvé letěl za úplného bezvětří a konečně jsem mohl pořádně ladit.
Zajímavé je, že s těžištěm jsem už skoro 1,5 cm víc vzadu proti vrtuláku a ještě by to asi chtělo kousek posunout, ale už jsem měl krátké kabely

Stále je ale divočejší na řízení v určitých režimech letu. Takže budu pokračovat až bude zase dobré počasí a přemýšlím, zda-li nastříkat kamufláž, nebo udělat jen nějakou jednoduchou a rychlou povrchovou úpravu pro základní rozeznání polohy modelu a zbytečně se s tím nezdržovat od jiné práce....
A až bude dost pilotů a kameramanů, natočím nějaké společné video z létání.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
- LEON
- Admin
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 06 črc 2022 07:37
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
On ten rozdíl ve výdrži HV oproti klasickým LiPol zas tak zásadní není, si myslím. Moje nabíječky HV uměly, tak jsem kdysi také pro zajímavost pořídil jeden tříčlánek 3000mAh pro svoje bubliny, tenkrát myslím pro Bixlera. Větší dopad na výdrž měla práce s plynem, než rozdíl LiPol a LiPol HV a ještě byla ta HV docela těžší, jestli si dobře pamatuju.
Pro FPV Air Combat se hledají hráči z řad FPV modelářů. Přidejte se i vy na MAPU CZ/SK PILOTŮ, pokud máte o tuto adrenalinovou disciplínu zájem, i pokud stavbu svého prvního Combat modelu teprve zvažujete
(Pro přidání pište SEM)

- REX
- Admin
- Příspěvky: 2020
- Registrován: 01 dub 2012 20:36
- Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Re: Depronový Horten Ho-229 V3
HV baterky jsem zamýšlel právě pro jejich vyšší napětí, tím pádem o něco vyšší otáčky a o chlup vyšší výkon, možná....
A váhově 1S 180 mAh Dualsky obyčejné 6g
Nový 1S 530 mAh HV 12g, to si myslím že je velmi dobrý.
A váhově 1S 180 mAh Dualsky obyčejné 6g
Nový 1S 530 mAh HV 12g, to si myslím že je velmi dobrý.
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek