Počítej s tím, že oni v té rychlosti a možnostech výhledu, tě nevidí (ani na radaru). Takže pokud se něco blíží v kolizním kurzu, tak to chce slítnout dolů a chvilku si třeba jen tak lítat "kolem hlavy" a nechat je přeletět.
Na našem letišti máme celkem štěstí, že je vidět hodně do dálky kolem dokola a tak když je něco slyšet, tak je to obvykle i vidět odkud kam to letí.
Pokud se v místě lítání setkáváš často s provozem, koukni na tuhle mapku:
http://aisview.rlp.cz/
Je to mapa vzdušných zón, snadno si tak můžeš najít v jakém ohraničeném prostoru se nacházíš a co tam pak můžeš očekávat za provoz.
Naše letiště je v LKTRA57 a 72. Pokud bych to chtěl vzít do detailů, pak se lze ještě podívat na to, co se kdy v tom sektoru bude dneska dít:
http://aup.rlp.cz/
Když to vemu na příkladu
http://aup.rlp.cz/data/aup_01092011.htm tak se v tom sektoru LKTRA72 měla konat nějaká OAT činnost mezi 14:00 a 17:45 (OAT je co jsem pochopil něco vojenského, takže šlo čekat průlet stíhaček apd.). Asi né vše se tam ale uvádí.. určitě ne let záchranného vrtulníku, asi ani ne ty ULL nebo rogala apd.
No hlavně by se ale tedy nemělo lítat asi v 5km okruhu kolem letišť a pak bys měl dávat pozor na okolní provoz, nenechat se vyprovokovat k nějakému lítání s ULL a nelítat moc vysoko (ULL může minimálně být ve 150m, jsou ale jedinci co ale to poruší a poletí níž... takže prostě sledovat okolí a případně radši přistát).
Na tom radaru by tě viděli snad jen tehdy, pokud by sis do letadla namontoval nějaký vysílač signálu pro radary, ale nevim jak je to velké a bacha, aby tě pak ty stíhačky nepovažovaly za cvičný cíl.
