S modelařinou natož s modelářskými kroužky je to jedno velké špatné.
Iniciativa jak organizovat modelářské kroužky by teoreticky dnes mohla vzejít ze tří směrů.
1. kraje a obce viz. příspěvek výše skrze krajské rady mládeže a DDM
2. školy a obce coby zřizovatele škol
3. modelářský svaz a jeho kluby minimálně jako dodavatele metodiky, náplně a odborného personálu
A výsledek, když je řeč o kraji Vysočina, je téměř nic, skoro nula. Namátkou jsem hledal modelářské kroužky v okresních městech kraje Vysočina a je to bída, ve všech existují ale modelářské kluby a napadá mne kde jsou, co v tom dělají a co dělá SMČR a KLeM coby nejsilnější jeho část? Dle toho výsledku nic a není se čemu divit, když nemají vypracovanou ani metodiku pro vedení modelářského kroužku, dostupnou pro vedení škol a DDM!
Kdokoliv selsky uvažující by očekával, že v průmyslově a technicky zaměřené zemi jakou je Česko, bude technické vzdělávání a praktická výuka dětí a mládeže prvořadé, bude to mít řád a propracovaný systém už od předškolního stupně vzdělávání. Jaká je realita? Opravdu tristní.
Ano miliardy tečou na vzdělávání děti a mládeže, ale na podporu v dokonale propracovaném systému uměleckého vzdělání, celkem v síti 535 ZUŠ (
Základní umělecká škola)...
Kdyby bylo alespoň technické vzdělávání podpořeno sítí nějakých techcenter pro hledání mladých technických talentů třeba v bývalých 76 okresních městech, hned by to bylo veselejší pokud by to vypadalo takto...
Síť 535 ZUŠ na mapě vypadá nabubřelé ve srovnání s hypotetickou sítí pro technický rozvoj mladých v techcentrech v 76 okresních městech, taková síť pro technickou výchov mládeže by vypadali uboze, ale není ani ta a to je katastrofa!
Mihnul jsem se na jedné té akci avizované výše a kdyby tam scházela jen modelařina, ale nebyla tam prezentace žádného technického kroužku!
Koukal jsem na web místního DDM a je to jedná velká katastrofa ohledně technicky směrovaných kroužků. Nevím, nechápu, nerozumím a jsem zhrozen, kde chce v tom regionu ČEZ brát technicky vzdělané lidi na stavbu i provoz nové atomové elektrárny?!
Kdyby to byl jenom problém peněz, pak kde je alespoň minimální inciativa a podpora ekonomu a personalistů v CZ průmyslu a prachatých výrobních firem?
Těch co si pořád dokola stěžují že nemají technicky vzdělané lidi a to včetně jejich sdružení druhu Hospodářská komora České republiky, nebo Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR !
Můj selský rozum zůstal stát v údivu.
Za mých školních let jsme měli předmět technická výchova se to tuším jmenovalo.
Tak jsem se podíval, na ministerstvo školství, co má největší rozpočet ve státě jak to státní vzdělávání vede a co nařizuje povinně školám učit.
Jeden by čekal, že tam najde alespoň náznak polytechnické výuky, ale nic.
Realita je ale taková, že průmyslová země základní technické vzdělání nepotřebuje, protože ho prostě v osnovách základních škol nemá...
Kdo nevěří, ať se podívá co obsahuje povinná školní výuka dle rámcového vzdělávacího programu MŠ v průmyslovém a technický zaměřeném Česku...
Také i na můj vkus je tam rovněž přespříliš umění a podobných nepřirodovědnych - společenských předmětů a to dokonce včetně multikulturalismu