RCfree.EU http://rcfree.eu/ |
|
Jakou vrtuli? http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=81&t=423 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | k.fredy [ 19 srp 2012 02:02 ] |
Předmět příspěvku: | Jakou vrtuli? |
Nevím jestli píšu do správného tématu, ale je to asi jediné co jsem našel o vrtulích, tak to píšu sem, pokud by to vadilo, tak to hoďte někam jinam prosím. Teď k mému problému....nemám s tím vůbec žádnou zkušenost, potřeboval bych abyste mi poradili jaký rozměr vrtule si mám pořídit k modelu, jedná se o dvojplošník rozpětí křídel zhruba 1m, hmotnost necelých 500g se vším všudy a motor tento: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 180w_.html poraďte mi prosím někdo jestli máte zkušenost s tímto nebo podobným motorem nebo podobným modelem jaká by tam byla optimální vrtule. Děkuji |
Autor: | Puma163 [ 19 srp 2012 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyvažování vrtule |
Ahoj, máš to napsaný v té diskusi na HC pod tím motorem. Se 3S tam píšou od cca 6.5x 4 a až zhruba k 7x5. S 2S bys možná mohl zkusit i větší, ale nevím, on má ten motor dost vysoký KV. nejlíp by asi bylo někoho najít na letiěti kdo má ampérmetr a změřit odběry s různýma vrtulema. |
Autor: | zdekar [ 19 srp 2012 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Přesunul jsem ti to sem. ![]() Jinak jak píše Puma163, koukni se do recenzí uživatelů u toho motoru. Dopuručují na 3S lipolku vrtuli v rozmezí 7x3 až 7x6. No a nebo ještě zkus driveCalculator a najdi si ten motor (případně jiný se stejnými parametry a zkoušej zadávat různé vrtule. Orientačně uvidíš statický tah a i odběr. Ušetříš peníze při nákupu různých vrtulí. No ale nakonec je stejně nejlepší si ten odběr změřit v letadle... já na to mám třeba DC wattmetr od Pelikána. Takže driveCalculator stáhneš zde: (je to freeware) http://www.drivecalc.de/ (jazykové verze angličtina nebo němčina) A wattmetr mám tento: http://www.jino.cz/dc-wattmetr-pelikan-3031.html no a nebo z HC lze použít třeba tyto: https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=10080 (turnigy) https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... er_2_.html (watts up) |
Autor: | k.fredy [ 20 srp 2012 00:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
prima, děkuju za rady .-) |
Autor: | Salaman [ 20 srp 2012 07:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Přesně tenhle motor jsem kupoval Karasovi do FW, tak by určitě poradil nejlíp jakou tam dát vrtuli. Pár jich tam vyzkoušel. |
Autor: | zdekar [ 20 srp 2012 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Jo? Tak v tom případě jsem jej i na tom wattmetru přeměřoval. ![]() |
Autor: | REX [ 20 srp 2012 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Nechci vám tu do toho moc kecat, protože s tímto moc nelaboruju a osazuji doporučené rozměry nebo menší.... pak je k vzteku jako v tomto případě, když není doporučení uvedeno ![]() Jen mě napadá, jestli byl neměl napsat k.fredy, do čeho to má a jak rychle by to mělo lítat ![]() Píše, že dvouploch cca 1m rozpětí, letová asi 500g, to bude s vrtulí 7xněco nebo 6xněco na 3S Li-Po docela rychlík ne???? Tohle osazení chápu do toho FW-190. Nebylo by vhodnější volit 2S Li-Po a větší průměr a stoupání vrtule? Ale jde o to do jakého konkétního modelu a jak ,,rychlé,, to má být... |
Autor: | k.fredy [ 20 srp 2012 23:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Díky Rexi za postřeh, je to do dvojplošníka, 1 m rozpětí a jsem docela zklamán nabídkou pohonu na HK, model mám skoro hotov a má teď 291g, ale s baterkama a regulátorem bude mít dvakrát tolik a ještě o kousek víc, moc normální mi to nepřijde když jsem škudlil každej gram, je to docela s prominutím bordel...započítal jsem motor+regulátor a baterky a aby to uneslo samo sebe tak to chce pomalu dvojnásobek....šílený..., je to můj první elektro letoun který stavím a docela čumím, u spalováku se mi tohle dilema nikdy nestalo. Psal jsem už předtím, jaký mám v plánu dát motor, ale musím to přehodnotit a hlavně začínám nemít rád elektriku ještě před tím než jsem jí poprvý použil...mazec, skoro si připadám jak blbej šťoural ![]() ![]() P.S.: přijdu na to protože jsem se tak rozhodl ![]() P.S.2: model jsem začal stavět jako zvětšeninu "komunistického" Messengera který se dřív prodával jako stavebnice na gumový pohon nebo na CO2 pohon, vzal jsem plány, nechal je zvětšit na rozpětí 1m a je to ![]() |
Autor: | Salaman [ 21 srp 2012 07:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Ahoj, zbytečně se tím trápíš, není na tom nic složitýho. Ten původní motor co si navrhnul to musí s přehledem utáhnout. Když dáš 3S a malou vrtuli nebo 2S a velkou vrtuli výkon zůstává stejný a jelikož je to dvouplošník, tak to rychlík nebude. Skutečná Andula AN-2 má stejně výkonný motor jako Mustang P-51, dáme závod? ![]() 2S bych volil z toho důvodu aby vrtule neměla menší průměr než trup, to by nevypadalo hezky a účinnost by asi taky nebyla ideální. A jinak 1m dvouploch o váze 300g, to musí mít nosnost ještě, tak kilo, takže s tím bych si moc těžkou hlavu nedělal, naopak když to bude lehký tak se budeš zbytečně moc prát s větrem. Motor by měl být tak těžký aby letadlo skoro vyvážil zbytek se doladí umístěním baterky dal bych tam 2S 1600mAh nebo 3S 1300mAh. Regulátor k tomu motoru tak 25 až 30A (u číňanů se vyplatí předimenzovat). No a předpokládám že dvouplošník bude mít hodně serv na křidélka, takže ještě nějaký BEC 5A. To dohromady dělá lehce přes 200g + serva a přijímač. |
Autor: | REX [ 21 srp 2012 12:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jakou vrtuli? |
Ten navrhovanej motor bude výkonově dobrej, 180W je dost na éro který bude kolem 500g. Já bych určitě Messengera poháněl 2S, kV to má dost i na dvoučlánek a aspoň bude moct tahat větší vrtuli a bude létat realističtěji.... V dnešní době už je elektropohon váhově dobrej, to když před nedávnem nebylo nic jiného než stejnosměrné motory a NiCd baterky, to byly hmotnostní bomby ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |