Právě je 03 črc 2024 10:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 30 srp 2011 23:10 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 21:08
Příspěvky: 282
Bydliště: Vojenice RK
Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 31 srp 2011 10:52 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Salaman píše:
Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Zvýšením počtu závitů zvýšíš krouticí momenty, tedy sílu a snižíš otáčky. Vychází to z Lorentzova zákona síly, zvýšením magnetické indukce (počet závitů) tak se zvýší síla F. Takže tvé předpoklady jsou správné. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 31 srp 2011 22:58 
Zelenáč

Registrován: 17 čer 2011 12:46
Příspěvky: 11
Bydliště: Stvolínky
Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 02 zář 2011 16:51 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 21:08
Příspěvky: 282
Bydliště: Vojenice RK
duvenblejt píše:
Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

Přesně tak


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 02 zář 2011 23:33 
Zelenáč

Registrován: 17 čer 2011 12:46
Příspěvky: 11
Bydliště: Stvolínky
Salaman píše:
duvenblejt píše:
Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

Přesně tak

Mněl bys tenhle svůj revoluční vynález napsat to Modelmotors, aby začli ty motory navíjet co nejtenčím drátkem. Nebudou se potom tolik zahřívat. :mrgreen:


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 03 zář 2011 11:08 
Znalý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2011 09:16
Příspěvky: 99
Bydliště: Trenčianska Turná
Salaman píše:
Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.



_________________
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava vinutí na stříďáku
PříspěvekNapsal: 03 zář 2011 19:36 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 21:08
Příspěvky: 282
Bydliště: Vojenice RK
LV píše:
Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.

Díky, tohle jsem chtěl přesně slyšet. Závitů jsem tam namotal přesně tolik kolik jsem potřeboval a tlustší vlákno už by se mi tam nevešlo.


Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 1 [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist