RCfree.EU
http://rcfree.eu/

Úprava vinutí na stříďáku
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=81&t=173
Stránka 1 z 1

Autor:  Salaman [ 30 srp 2011 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Úprava vinutí na stříďáku

Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Autor:  Karas [ 31 srp 2011 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

Salaman píše:
Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Zvýšením počtu závitů zvýšíš krouticí momenty, tedy sílu a snižíš otáčky. Vychází to z Lorentzova zákona síly, zvýšením magnetické indukce (počet závitů) tak se zvýší síla F. Takže tvé předpoklady jsou správné. ;)

Autor:  duvenblejt [ 31 srp 2011 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

Autor:  Salaman [ 02 zář 2011 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

duvenblejt píše:
Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

Přesně tak

Autor:  duvenblejt [ 02 zář 2011 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

Salaman píše:
duvenblejt píše:
Salaman píše:
tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Takže motor navinutý tlustější mědí se víc zahřeje a dřív shoří :lol:

Přesně tak

Mněl bys tenhle svůj revoluční vynález napsat to Modelmotors, aby začli ty motory navíjet co nejtenčím drátkem. Nebudou se potom tolik zahřívat. :mrgreen:

Autor:  LV [ 03 zář 2011 11:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

Salaman píše:
Chtěl bych si ověřit jestli je pravda že:
Zvětším-li počet závitů a průřez vodiče zachovám, tak se zmenší otáčky - (KV), zvětší se síla - (můžu zatížit větší vrtulí)
A když zvětším průřez vodiče a zachovám stejný počet závitů, tak mi stoupne proud jelikož se zmenší odpor vinutí a tento "proud navíc" půjde do tepelných ztrát.
Jestli se někde pletu opravte mě.

Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.

Autor:  Salaman [ 03 zář 2011 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úprava vinutí na stříďáku

LV píše:
Viac závitov menšie kV, menšie zaťaženie (A).
Motory (tie lepšie nie Turnigy) sú vždy navrhnuté tak aby "plnenie" meďou bolo maximálne. To znamená že ak potrebujem 5 závitov tak tam pôjde čo najhrubší drát, tak aby maximálne vyplnil miesto. Ak potrebujem 12 závitov do toho istého železa musím samozrejme zmenšiť prierez vodiča, ale tak, aby bolo opäť dosiahnuté maximálne plnenie.
Maimálne plnenie (čo najhrubší drát) = väčší možný príkon.
No a pokial sa vám bude zdať, že u niektorýchväčších motorov z nízkym kV je použitý relatívne tenký drát a napriek tomu tam tečú prúdy 150A je to preto, že ten drát (vodič) je zložený z niekoľkých tenších.

Díky, tohle jsem chtěl přesně slyšet. Závitů jsem tam namotal přesně tolik kolik jsem potřeboval a tlustší vlákno už by se mi tam nevešlo.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/