RCfree.EU
http://rcfree.eu/

LiFePO4 A123
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=80&t=298
Stránka 1 z 2

Autor:  Puma163 [ 11 úno 2012 13:37 ]
Předmět příspěvku:  LiFePO4 A123

Ahoj, uvažuju o baterkách do své Chinaextry, a sice těchto. http://www.ebay.com/itm/2X-26650-3-2V-3 ... 4aa8b273d6 V mé chinaextře CMPRO o rozpětí 165 cm budou tato serva http://www.ebay.com/itm/110818432705?ss ... 1439.l2649 Pohon bude spalovací a sice MVVS 15 ccm tento http://www.stream.cz/uservideo/623936-mvvs-15-test Přijímač bude tento http://www.ebay.com/itm/FrSky-V8R7-7-CH ... 20b1f645f8 Tak. U článků je uvedeno Standard Voltage: 3.2V Charge Voltage : 3.65+/-0.03V Z čehož usuzuju, že sestava dvou těchto článků v nabitém stavu bede mět napětí cca 7.2 V a ve vybitém 6.4 V Myslím si to správně? U přijímače je uvedeno Operating Voltage Range: 3v-16V Tam by asi problém být neměl. Ale u těch serv je uvedeno Operation Voltage : 4.8 - 7.2Volts, takže to napětí těch dvou článků 7.2 bude na horní hranici pracovního rozpětí těch serv což si myslím, že nebude ideální a budou se ta serva hřát. Nebo bych měl použít ještě třeba tento UBEC http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-5V-6V ... 3f04298a44 a použít rovnou všechny tři ty články tedy 3x3.6 10.8 V ? LiFePO4 chci použít pro větší bezpečnost, životnost, než LIPOL. Máte s tím někdo zkušenosti s takovým zapojením, sestavou ?
Ještě pro zajímavost přidávám odkaz na zajímavej UBEC, i se žhavením. Pro angličtináře. Žhaví to jen při startu, nebo to přižhavování lze ovládat dálkově za letu?
http://www.ebay.com/itm/260760254230?ss ... 1438.l2649 Ovšem pokud je tam uvedeno glow sstarter, tak asi jen při startu to žhaví.
Díky za názory a podněty. :)

Autor:  Salaman [ 11 úno 2012 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Ahoj, jeden Li-Fe článek má v nabitém stavu 3,2V a nabíječka ho musí nabíjet napětím 3,65V s přesností +/-0,03V jinak by došlo k poškození nebo zkrácení životnosti článku. Takže plně nabitá sériová dvojice těchto článků by měla napětí 6,4V. Ale jako přijímačové baterky se Li-Fe nepoužívají! Pouze jako pohonné, protože jsou stavěné na vysoké odběry proudu. Po vybití nízkým proudem baterie tzv. "změknou" to znamená, že při zátěži na nich podstatně klesne napětí a je to nevratné, žádné formování už moc nepomůže.
Jako přijímačovky se stále používají Ni-MH a nebo podle mě nejlepší řešení Li-pol v kombinaci s BECem, který zaručí stabilní palubní napětí 5V na které jsou stavěná všechna serva a přijímače.

Autor:  Puma163 [ 11 úno 2012 17:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Salaman píše:
Ahoj, jeden Li-Fe článek má v nabitém stavu 3,2V a nabíječka ho musí nabíjet napětím 3,65V s přesností +/-0,03V jinak by došlo k poškození nebo zkrácení životnosti článku. Takže plně nabitá sériová dvojice těchto článků by měla napětí 6,4V. Ale jako přijímačové baterky se Li-Fe nepoužívají! Pouze jako pohonné, protože jsou stavěné na vysoké odběry proudu. Po vybití nízkým proudem baterie tzv. "změknou" to znamená, že při zátěži na nich podstatně klesne napětí a je to nevratné, žádné formování už moc nepomůže.
Jako přijímačovky se stále používají Ni-MH a nebo podle mě nejlepší řešení Li-pol v kombinaci s BECem, který zaručí stabilní palubní napětí 5V na které jsou stavěná všechna serva a přijímače.


Aháááá, díky, tak ta lipolka by asi byla nejjednodušší a i levnější. Ještě to teda poštuduju ::)))
Tak ještě jsem vygooglil toto :
Schopnosti na A123 baterie jsou skutečně impozantní - s 2300mAh balení, která je schopna dodávat proudy až 100A po dobu 10 sekund nebo déle bez poškození. To je 40C hodnocení.

Standardní LiFePO4 baterie ve srovnání mohou mít pouze 3-5C hodnocení, který je naprosto dostatečné pro většinu RC aplikace, ale zdaleka tak vhodná pro současné hi-applciations (jak jsou elektrické energie) jako skutečný A123.
Zřejmě je tedy rozdíl mezi nějakou LifePO4 a LifePO4 A123 Dál tady v tom překladu píše, že ty standartní jsou pro RC aplikace vhodné. No, ještě to naštuduju. Ted valím na ovar párty ::)))) :lol: Překlad strejda google. prosím o shovívavost ::))

Autor:  zdekar [ 11 úno 2012 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Puma163 píše:
Aháááá, díky, tak ta lipolka by asi byla nejjednodušší a i levnější. Ještě to teda poštuduju ::)))

A taky je lipolka lehčí :)

Jinak A123 je jen značka (jako Varta, Kokam atd.), označení druhu baterek je LIFEPO4 a tak tedy může existovat vícero baterek různých vlastností.

Autor:  Salaman [ 12 úno 2012 00:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

zdekar píše:
A taky je lipolka lehčí :)

Obecně se uvádí že Li-pol baterie má energetickou hustotu 130-200 Wh/kg, kdežto Ni-MH jenom 30-100 Wh/kg.
Když jsem si pár baterek, které jsou běžně v prodeji propočítal, tak mi vyšlo
Li-pol: 120-150 Wh/kg
Ni-MH: 75-90 Wh/kg
Takže je to skoro dvojnásobná úspora hmotnosti a to nemluvě o faktu, že nabíjení Ni-MH je na přes noc.

PS: Skutečné hodnoty budou o trochu menší. Počítal jsem se jmenovitým napětím, ale to se v průběhu vybíjení snižuje.

Autor:  Puma163 [ 12 úno 2012 10:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Tak jsem zas kousek početl. A vyčetl jsem, že ty lifepo4 lze až 2000 x nabít, nemají paměťový efekt, dají se nabíjet v jakémkoliv stupni vybití, nevybuchují a jsou ekologické. Já je testnu, mají nesrovnatelnou životnost s lipolkama. Tedy testnu jestli se mě za ně bude chtět utratit ty prachy ::)))

Autor:  zdekar [ 12 úno 2012 12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Salaman píše:
Obecně se uvádí že Li-pol baterie má energetickou hustotu 130-200 Wh/kg, kdežto Ni-MH jenom 30-100 Wh/kg.
Když jsem si pár baterek, které jsou běžně v prodeji propočítal, tak mi vyšlo
Li-pol: 120-150 Wh/kg
Ni-MH: 75-90 Wh/kg
Takže je to skoro dvojnásobná úspora hmotnosti a to nemluvě o faktu, že nabíjení Ni-MH je na přes noc.

Myslel jsem to v porovnání s LI-FE :) Oproti NiMh je mnohem lehčí.

Puma163 píše:
Tak jsem zas kousek početl. A vyčetl jsem, že ty lifepo4 lze až 2000 x nabít, nemají paměťový efekt, dají se nabíjet v jakémkoliv stupni vybití, nevybuchují a jsou ekologické. Já je testnu, mají nesrovnatelnou životnost s lipolkama. Tedy testnu jestli se mě za ně bude chtět utratit ty prachy ::)))

Tak každá má svoje + a -.
Lipolka:
+ menší hmotnost
+ o něco větší napětí
- může explodovat
- nižší nabíjecí a vybíjecí proudy (i když existují i lipolky s nabíjením až 5C a vybíjením 50C)

Li-Fe:
+ vyšší nabíjecí a vybíjecí proudy
+ nebouchá
+ vyšší životnost
- vyšší hmotnost
- nižší napětí
- vyšší cena

asi tak bych to viděl. Lipolky se hlavně dávají proto, že ve stejné kapacitě (jako jiné baterky) jsou nejlehčí. Pokud by byly těžké jako Li-fe, a stály stejně, tak si myslím, že každý bude používat LI-FE a na lipolky si ani nevzpomene. :)

Autor:  Puma163 [ 12 úno 2012 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

To Zdekar : No právě, ty peníze. Ale láká mě na těch life ta životnost, bezproblémovost, tedy jaksi prezentovaná, chce to zjistit praxí. Váha nějak mě myslím nelimituje, bude to jen pro přijímač a serva. Uvidím, bude to o těch penězích. Nakonec, celá ta extra bude levnej chinakrobat, tak možná vyhraje nějaká ta lipolka s tím ubecem, nebo nicd. Uvidíme, no ::))) Nakonec mám doma z loňska dvě lipolky 3s 2200 mah, který vlastně neletěly a nevyužiju je. Což mě připomělo, že bych je měl asi nějak ošetřit sakra.

Autor:  vitstar [ 12 úno 2012 23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

Já je používám :mrgreen:
Do našich "větších" strojů na napájení serv a přijímače používáme již třetí sezónu pouze a jen 2S A123. Naprostý komfort!!! Vřele doporučuji. Tisíce děkovných dopisů :lol:. Ale vážně dnes bych se už zpátky k nicd nebo nimh nevrátil. Před odjezdem na letiště dám baterky na nabíječku a 6- 10A je naperu, zhruba za 10minut je nabito a než naskladním věci do vozíku a udělám přípravu, tak mám nabitých min 6 baterek. No a pak už jen létám a létám. Používáme soupravu Spektrum DX 7, serva Hitec¨, bez jakékoli další elektroniky. :mrgreen:

Autor:  Puma163 [ 13 úno 2012 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: LiFePO4 A123

vitstar píše:
Já je používám :mrgreen:
Do našich "větších" strojů na napájení serv a přijímače používáme již třetí sezónu pouze a jen 2S A123. Naprostý komfort!!! Vřele doporučuji. Tisíce děkovných dopisů :lol:. Ale vážně dnes bych se už zpátky k nicd nebo nimh nevrátil. Před odjezdem na letiště dám baterky na nabíječku a 6- 10A je naperu, zhruba za 10minut je nabito a než naskladním věci do vozíku a udělám přípravu, tak mám nabitých min 6 baterek. No a pak už jen létám a létám. Používáme soupravu Spektrum DX 7, serva Hitec¨, bez jakékoli další elektroniky. :mrgreen:

No já si právě myslím, že jsou asi ty baterky právě na toto vhodný. Takže dva články a přímo do serv? Zrovna bádám jak to udělám. Bylo mě poraděno kablík signálovej ze serva na signálovej pin v přijímači a napájecí kablíky z toho serva přímo na baterku. A všechna serva takhle. A přijímač napájet z jiné baterky. Bude to takhle fungovat?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/