Právě je 19 kvě 2024 05:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 2 [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 14 bře 2012 17:32 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Ahoj, koupil jsem tento motor http://www.schelbietech-powerengine.de/ ... 3%BChlt%22 Má najeto prý 1.5 hodiny a i na to vypadá, že skoro nejel. Má 2 kroužky a je celkem těsnej (tedy můj odhad) A teď oč jde. Prodejce píše zabíhat 15 hodin s minerálním olejem a pak teprve používat syntetiku. Čehož mě nějak umiká smysl. Víte někdo o co jde?



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 14 bře 2012 19:30 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
tak zkušenosti se zabíháním motoru trošku mám. :oops: V první řadě doporučuji dodržet pokyny výrobce. ovšem s rozumem. I plná syntetika je v základu minerální olej. Na toto téma je na Akrofóru a jinde mnoho vláken a taky mnoho názorů. Jako vlastník a provozovatel několika benzínových motorů můžu sdělit svůj názor, ale předem upozorňuji, že to není dogma. Já zabíhám většinou polosyntetikou Husgvarna a to přibližně 5l paliva na stojanu na doporučený poměr směsi, to se liší podle jednotlivých výrobců a konstrukce motoru, většinou je to poměr 1:25, 1:30 atd. Pak jde motor do vzduchu většinou bez krytu s bohatší směsí. létám v poklidu žádné dlouhé stoupáky do nevidím a ani dlouhý volnoběh prostě zlehka.Většinou má výrobce jehly nastaveny na bohatší směs. Postupně namontuji kryt a mírně ochudím směs, podle toho jak se motor uvolňuje. To poznáš podle zvýšených maximálních otáček, rychlejší reakcí na plyn a zklidněním vibrací při nízkých otáčkách. No a vprůběhu létání postupně přitvrzuješ na požadavcích až jsi úplně spokojen. Jak motor zaběhneš tak ti bude sloužit. :mrgreen: Pro záběh platí tři základní zásady: Dobře mazat, dobře chladit, mírně namáhat.
Takže tak. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 15 bře 2012 00:14 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Díky, tak tedy dám polosyntetiku. Pokud má tedy 1.5 hodiny chodu, tak bych ho tedy ze dva tři litry ještě mohl nechat sežrat v tom záběhu na zemi ? Já ten motor mám z druhé ruky z německa a pokud němec nelže, tak má jen té 1,5 hodiny na zemi. jehly budu muset poštelovat. Ale je tam stejnej walbro jako mají MVVS a na MVVS stánkách jsem našel pokyny k obsluze toho karburátoru, tak snad bych to měl dokázat i nakopnout. Vrtule mám 21/10 23/8 23/10. 22/10 bohužel ve výprodeji nebyla :)(. S kterou mám začít? Asi s tou 21/10,ne? Koupil jsem ten motor bez výfuku a teď jsem dorazil od známého z dílny a mám home made 30dekovou potvoru vzniklou rozpůlením výfuku z 45ccm pily ::)))) ještě musím zítra objet místní autoopravce a vysomrovat něco na těsnění pod výfuk, jak jsem vyčetl, tak snad nějakej klingerit. Zapalování je snad nastaveno dobře. Magnet okolo toho čidla jede kousek před horní úvratí. Taky pořád ještě nemám ten otáčkoměr ::))) Ale co nevidět ho klepnu. No, jsem zvědav. Mimo jiné na zvuk a výkon s tím home made výfukotlumičem :::::::::::))))))))))))



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 15 bře 2012 11:06 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Tak zcela určitě mu ještě dej aspoň 2l na zemi a pak hurá do vzduchu :mrgreen: vrtuli určitě lehčí ta 21/10 by měla být dobrá. Na těsnění je dobrý černý klingerit s nerezovou mřížkou, ten kupuji v prodejnách náhradních dílů cena za dm2 cca 30 Kč. Pokud se ten motor točil tak bych s jehlama začal až později. Jediné co mě zaráží jsou dva pístní kroužky, to je věc která se už moc nepoužívá. No ale na druhou stranu to není na závadu. Jinak ten motor vypadá jako CRRC, který se tady jeden čas prodával a myslím, že jej měl v nabídce p. Čech. Ať ti šlape a bacha na vrtuli!!! :mrgreen:
Příloha:
P5120320.jpg
P5120320.jpg [ 117.46 KiB | Zobrazeno 5305 krát ]



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 15 bře 2012 16:09 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Díky za podporu. Není nad praxi. Tak jednu nohu už nemám a na té druhé to snad nějak zmáknu a kdyby, tak už tam spadnu rovnou celej :lol: Klingerit jsem samozřejmě u nás nikde nesehnal. Mototechna a dva autoservisy ::)) Ale protože je to výfuk z pily, tak se ještě stavím u nás v takovým malým servisku pil a sekaček, tam by měli něco mět, ale mají do zítřka dovolenou. Ty dva kroužky, to je zajímavý celkem. On je sice červenej, Váží asi necelý dvě kila, bych tipnul tak 1.9 kila s tím mým výfukem jako komplet i se zapalkem. Asi to bude kdoví co a ti němci to nějak upravují. Zezadu toho motoru je prostor na startér-šňůru, takže to asi nebude origo leteckej motor. Ale za těch 78 euro si myslím, že jsem kouppil dobře. na youtube jsem je našel jen tři jako videa. tady ho nějakej chlap drtí s reduktorem vrtulí 34/14 ::)) http://www.youtube.com/watch?v=21l_hMhYsCw je to ten motor co mám a jak vidím chlap tam má taky nějakej výfuk z pily, nebo něčeho na zahradu, takže to je jasně nějaká předělávka made by němec Schelbietech ::)) No, doufám, že mě ten motor nerozebere toho pace spirita, ale snad ne, je celkem solidně postaven pevně. Už se těším až se roztočí, dám sem pak video. ještě jen, rozdělal jsem to zapalko, neb tam jsou jen 4 šroubky a uvnitř je jen nějaká cívečka a kondenzátor jeden či dva zalitý něčím černým ::))) Má to tak být? Asi jo. Stejně na nějaký lepší zapalování ted nemám.



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 15 bře 2012 16:58 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
No určitě to nebude takovej dravec jako třeba ZDZ a jiné, ale myslím, že pokud ho dobře zajedeš tak to bude spolehlivej dělňas, který nebude sice točit 8000 ot, ale rozhodně s tím letadlem hýbat bude. To zápalko by tak mělo vypadat. Je to jednoduchý zařízení na jednoduchý motor tak v něm nehledej žádný computerový divy. Ten výfuk bude spíš dusit než tlumit, ale časem mu můžeš sehnat něco lepšího a tohle snad bude do začátků stačit. Tak jsem zvědav na to videjko. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 15 bře 2012 18:01 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Ok, ještě, jak řešíš, nebo se řeší obecně ovládání toho karburátoru. Ta páčka plynu je krátká a jde dost ztuha díky nějaké pružině. jak na to? Ať neřeším vyřešené ::))) To by bodla fotka. ::))



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 16 bře 2012 00:31 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
fotku momentálně nemám, ale tu pružinu mám u většiny motorů sundanou a mám krátké pevné táhlo s kulovými čepy 4 mm. Servo plynu mám většinou blízko motoru, aby bylo táhlo co nejkratší. Někdo používá kevlarovou nit to pak ta pružina musí zůstat na karburátoru. Taky jsem tohle řešení měl na svém prvním motoru do té doby než praskla (ta niť) a motor si ji nějakým záhadným způsobem natáhl skrz karburátor do prostoru rotačního šoupěte :shock: a byla rozborka :mrgreen:. Pokusím se nafotit provedení a umístit :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 16 bře 2012 01:04 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Ok, díky, to by bylo super ta fotka. Já někde četl, že jak se ta pružina odstraní, tak ten karburátor pak nefunguje, že se tím pokazí. Což se mě zdá nelogický pokud tedy ta pružina jen vrací ten plyn a nemá jinou funkci ještě. Bych se asi bál tu pružinu dát pryč. Té niti bych ale taky nevěřil. Jsem ted večer zmastil z půllitrové petky nádrž, tak už se to blíží. Zítra koupím olej a benzin a nějak to zkompletuju, seženu li to těsnění pod výfuk. Já měl ideu, že to ovládání plynu vyřeším bovdenem a lankem jako k brzdě na kole nějak. Ovšem pokud tam ta pružina zůstane, tak to servo bude prakticky trvale dostávat zabrat jak pes. Co to obnáší tu pružinu sundat? Je hned pod tou páčkou někde ?



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ST-52E záběh
PříspěvekNapsal: 16 bře 2012 12:53 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
No tak ta pružina je vratná a slouží opravdu pouze k vracení klapky plynu. To je ta druhá klapka blíž k motoru.Samozřejmě pokud máš motor v záruce tak je to zásah, který ti každý prodejce otluče při případné reklamaci o hlavu, ale vliv na funkci to nemá :mrgreen: A myslím, že to není tvůj případ. http://www.berx.cz/navody/19.html ,tady je pár obrázků jak to vlastně funguje. Bovden samozřejmě je možné použít, ale s pevnou duší nejlépe ocel, ne lanko. To vše je hlavně kvůli vibracím, ty jsou u benzínu výrazně větší a spolehlivě ti vše volné tj. bovden s lankem rozvibrují tak, že nebudeš schopen nastavit volnoběh apod. Ideálně hliníkové táhlo z pletací jehlice nebo uhlíková kulatina s nalepenými koncovkami co nejkratší. Stejně pokud budeš létat intenzivně tak ti motorové servo nevydrží déle jak dvě sezóny. To je prostě daň těm vibracím. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 2 [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist