Právě je 19 dub 2024 23:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 1 z 3 [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zazimování
PříspěvekNapsal: 21 říj 2011 20:17 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Ahoj, je potřeba spalovák (motor) nějak uložit na zimní spánek? Nevadí, když je v nádrži zbytek paliva? ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 18:15 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Tak pokud je to žhavík, tak zcela určitě vypláchnout lihem benzínem nebo něčím podobným a potom nakonzervovat. Metylové palivo obsahuje určité procento vody a tak pokud to neuděláš, tak ti zkoroduje klika případně ložiska. A samozřejmě ricin ztuhne do hnědé docela pevné hmoty kterou na jaře budeš docela těžko odstraňovat a motoru to nijak neprospívá. Jako konzervačnmí olej můžeš použít lampový olej, který je parafínový, což je na konzervaci ideální. Motor to ocení :mrgreen: Nádrž zcela vyprázdit, jinak na jaře budeš mít problémy výše popsané a bordel v palivu. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 18:25 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2011 20:57
Příspěvky: 303
Bydliště: Bolehošť
Na zazimování se vyprdni, já budu letiště vyhrnovat a tak když se na svoje letiště trefím s akrobatem a tou cesnou co mám na obrázku v galerii, tak tady s Belankou přistaneš taky :lol: . Prej když se v zimě létá na toto palivo http://www.jino.cz/palivo-flight-10-4-l ... -2102.html tak žádný problééém ;) ;) .



_________________
http://martin104b.galerie.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 18:38 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Hmm, to jsi mě nepotěšil. Jsem zapomněl podotknout, že model mám doma v pokoji, takže neleží nikde v garáži. Palivo ted ven raději dostanu. Nejraději bych s tím lítal i v zimě, ale když vidim co je potřeba než nastartuju tak bych dřív zmrznul. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:01 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:04 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2011 20:57
Příspěvky: 303
Bydliště: Bolehošť
Děkuji za varování ;) teprve se v těchto motorech začínám orientovat :lol: přece jen to není motor v Tatře 815 :lol:



_________________
http://martin104b.galerie.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:07 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
vitstar píše:
No jo to jsou ty radosti, Jěště jedna varianta existuje a to je prostříkat po provozu motor WD 40 a neřešit další konzervaci, ale to palivo určitě musí ven. K tomu palivu se syntetickým olejem a nitrometanem jedno varování. Pokud se jedná o motor starší, který chodil nějakou dobu na klasické palivo, tak použití tohoto paliva do toho motoru vřele nedoporučuji. Jednak syntetika rozpouští karbon a jiné usazeniny, které si motor během provozu vytvoří a tím se motor uvolní tak, že někdy je to na výbrus a nová ložiska. Za druhé nitro na sebe váže vodu ještě více než metyl a pokud ho necháš dlouhodobě působit tak ti opět všechny kovové díly pěkně zkorodují. Ne nadarmo zkušení borci doporučují po létání s nitrovaným palivem motor vyplachovat. takže tak :mrgreen:

To už zní lépe. Kontox je totéž, že? Může se stát, že bude teplá zima a tak budu lítat dál, tak to nechci moc konzervovat. ;)

EDIT: Kontox ne, myslím konkor. :D



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:08 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2011 20:57
Příspěvky: 303
Bydliště: Bolehošť
Ještě hloupá otázka, čím myslíš motor vypláchnout? Jako prostříknout WDéčkemaby si ho motor natáhl do sebe?? Budu mít ASP 91 4takt



_________________
http://martin104b.galerie.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:09 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
není zač :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zazimování
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:17 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Ano, nejlépe pokud je motor teplý tak prostříknout nějakým konzervačním olejem. Ta WD 40 je osvědčená, a párkrát protočit aby se přípravek dostal všude. Nejlépe je odšroubovat žhavící svíčku a prostříknout i z vrchu tím otvorem. Pro dlouhodobou konzervaci je nejlepší výplach naftou, petrolejem, nebo benzínem a poté opět prolít parafinovým olejem a tím nešetřit. Na jaře stačí pak motor propláchnout palivem bez svíčky a pak už můžeš jít na start. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 1 z 3 [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist