RCfree.EU
http://rcfree.eu/

ST-52E záběh
http://rcfree.eu/viewtopic.php?f=8&t=323
Stránka 2 z 2

Autor:  Puma163 [ 16 bře 2012 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

Díky za obrázky. benzin a polosyntetika už je doma, ted má dojet kolega modelář a dovézt mě ten klingerit, tak bude i těsnění, nikde jsem ho nedokázal sehnat, ani v Olomouci, kde jsem dnes nečekaně byl ::)) Tak jsem to s tím bovdenem myslel, stejně jako na kole, pevné očko v letadle a pevné na motoru a mezi tím kovovej bovden, ten z kola. Na jednu stranu by servo lanko tahalo a zpátky jak by tlačilo by ho tahala ta pružina, pokud bych ji tam nechal. A narazil jsem na další oříšek, motor bude hlavou dolů a páčky plynu a sytiče budou 90 stupňů pootočené oproti ose letadla. Takže bych to servo musel dát někam vedle motoru mimo letadlo v podstatě, proto mě napadl ten bovden. Ideální by byla nějaká ta fotka, na netu jsem nic nenašel, že bych viděl jak se to řeší v praxi.
Tak už jsem to vymyslel, bude tam bovden a lanko. A těsnění už mám taky, tak ho zítra nakopnu ::)))) Podám pak zprávu ::)) Jinak dneska už nešlo odolat a tak jsme s mladým vyrazili provětrat eppáka a i po zimní pauze to celkem šlo ::))

Autor:  vitstar [ 17 bře 2012 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

Tak fotka je na rajčeti. viz odkaz dole. Tam je v albu stroje pár fotek umístění serva na stroji mého synka u kterého mám sundanou haubnu. Nevím jestli ti tohle zrovna pomůže protože jako naschvál na tomhle motoru ta pružina je a navíc je to ZDZ 80 RV kde je karbec umístěn vzadu. No ale pro jakous takous představu by to mohlo stačit. :mrgreen:

Autor:  Puma163 [ 17 bře 2012 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

Teda letovej park jak pes ::))) Tak jsem to dneska se pokoušel rozběhat. Hodinu a půl s tím mrskám, prsty KO, ramena necítím a pak se mě rožlo v hlavě a skutečně. Já inteligent neudělal do těsnění pod výfuk díru. I jsem si nadal jak pes. S dírou do výfuku už to jede ::))) Sice každej druhej start se to roztočí naopak potvora, ale třeba to časem přestane dělat. Nedokážu to aale ani za boha vyladit, tak dneska večer se pověnuju ještě trošku netové teorii a jestli to zítra nenaladím, tak to nechám na profíka nějakýho asi. Natočl jsem kousek videa, ale jen kousíček, protože to zas chytlo naopak a musel jsem to obskákakt vypnout ::)) Pak natočím delší video.
http://www.stream.cz/uservideo/670073-benzin-st52e

Autor:  vitstar [ 17 bře 2012 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

No vida :idea:
To obrácené chytání je na 100% velkým předstihem, sežeň si někde míry předstihu a zkus ho znova nastavit. Nevím kolik má mít tenhle motor ale to někde zjistíš. A když ne tak si označ stávající stav a zkus hnout snímačem zapalování doprava po směru otáček. Pro začátek tak o 1mm. Uvidíš jestli se to změní. A další seřízení je v nastavení jehel, ale to bych dělal až ti ten motor bude chytat a na nějaké střední otáčky ti poběží. Pak je nutné nastavit volnoběh a nejvyšší otáčky a na závěr přechody. Aby ten motor nebyl levotočivý :o .

Autor:  Puma163 [ 17 bře 2012 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

No já si na ten předstih tajně myslel, je tam ten snímač ale dost blbě vyřešenej, ale něco vymyslím. jako nastartuju ho bez problémů a v pohodě jede. jakmile přidám plyn tak chcípne, tak jsem to došteloval až do stádia, kdy jede na půl plynu ještě ale pak zase chcípne jak se dá víc. Zkusím zítra tento postup ještě
http://www.mvvs.cz/docMVVS/45cz.pdf
Tady je to hezky po lopatě podáno :) http://www.lmkbabice.cz/?p=216 Já na to přijdu ::))

Autor:  Puma163 [ 18 bře 2012 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

Tak v základu, už šlape. http://www.stream.cz/uservideo/670298-st52e-52-ccm Nakonec mě pomohl tento postup, je jich na netu fůra, ale tento klapnul hned naoprvé. http://tochcimit.com/modelarske-forum_c ... 1eb169a6d1 nechám ho tedy vybrblat ty dva tři litry někde na poli a půjde do letadla :::))))
Ten snímač otáček je u toho motoru blbě vyřešen, takto http://www.ebay.de/itm/78ccm-Motor-2-Ta ... 27c4c4f454 A já navíc mám ten plast prasklej u těch šroubů. Tak mě napadlo to uchycení vyříznout z duralu s oválnýma dírama, to čidlo z toho plastu nějak vypreparovat a vlepit ho do toho duralu a měl bych to nastavitelné. Asi to tak udělám. Tomu plastu a navíc prasklýmu moc nevěřím. Jinak to posunutí předstihu pomohlo proti tomu obrácenýmu chytání, ale nemohl jsem ho posunout víc skrz ten plast blbej.
Ještě, jak řešíš tankování? nějakou pumpou, čerpadlem? Jakým? je to benzin, abych se nějakým pokusem zbytečně nezapálil ::)) Včera jsem to tam mačkal z flašky a nic moc :::)))) A ještě, nic nemám na tom karburátoru, ani ten difuzor, někde jsem četl, že by si to ta sloužilo aspoň nějakej filtr, že se časem vydře ze strany sání válec bordelem co ten karbec nasaje. Mám nějakej foltr z pily, ale zas bych ho už asi nenarval pod kapotu, pokusím se něco vymyslet. Ale ted mě nic nenapadá. Třeba už je to nějak vymyšleno. :) Na tankování benzinu klepnu asi toto : http://www.ebay.de/itm/140723122980?ssP ... 1438.l2649

Autor:  vitstar [ 18 bře 2012 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

No tak to vidíš :mrgreen:
stroj se točí, S tím předstihem bych zatím nelaboroval. Pokud chytá a točí tak to neřeš maximálně pod šroubky dej podložky aby ten plast držel. Jako palivové čerpadlo používám už několik let benzínové čerpadlo vymontované ze škodovky a zatím mě lenost nedonutila to měnit. Litrovou nádrž mám naplněnou tímhle čerpadlem asi za 2 až 5 minut podle toho jak se zakecám na letišti. Už jsem několikrát uvažoval o elektrickém, ale jak říkám lenost :oops:. Ne všechna čerpadla se hodí na benzín, některá časem začnou propouštět protože je benzín naleptá. Ale na tom z toho odkazu uvádějí, že je i na benzín tak snad jo :geek:. No a s tím vzduchovým fitrem se nezatěžuj. Letadlo se vetšinu času pohybuje ve vzduchu a tam toho prachu moc nenasbírá. Difuzor vřele doporučuji ten má platnost a především sníží ústřiky paliva při přechodech zvlášť u motorů s karburátorem z boku. ale i bez něj to funguje. Takže vítej do klubu :D

Autor:  Puma163 [ 18 bře 2012 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

No, do klubu ::))) jak bude v letadle, tak to vyfotím a ukážu fotku sem a třeba i video. A jestli bude odvaha a sebevědomí, tak to koncem léta zalítnu. Tento motor přijde do Pace Spirit akrobata 202 cm, tak to bude i přemotorovaný bych řekl, ale letaadlo je to bytelný, taková bedna. Tipuju, že když se budu snažit, že se vlezu tak do osmi, devíti kil. Tak to bude takovej bombardovací akrobat ::)))

Autor:  vitstar [ 19 bře 2012 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

uff :o :shock:
8-9kg to je na dvoumetr docela dost. To budou pěkně adrenalinová přistání. Což oto poletí to i s tou 50 to bude mít fofr, ale bude to mít docela problém s vysokou pádovou rychlostí a tudíž budou muset být přistání dost na rychlosti. Míval jsem ve stáji CAPA, který vážil při dvou metrech rozpětí necelých 8kg a ten tyhle nectnosti vykazoval v celé kráse. Ale zase je fakt, že tě může naučit přistávat a létání na minimálce omezit na nejnutnější. Takhle těžké letadlo má tendenci upadnout při přiblížení na přistání klidně ze dvou metrů když ho přitáhneš. No a pak spravuješ, vylomený podvozek, spotřeba vrtulí je také větší atd. Ale neboj se toho, obecně čím větší letadlo tím lepší letový projev. Sám uvidíš a létání s těmi malými houbami budeš považovat za minulost a náhražku. :mrgreen:

Autor:  Puma163 [ 19 bře 2012 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: ST-52E záběh

No, pokusím se tu váhu srazit na minimum, respektive maximum možného. Možná dostane i uhlíkovej podvozek díky Německé ebay časem. Že to bude na rychlosti, to jsem tušil. na první lety mám možnost výběru tráva asfalt, ale asi vyhraje ta tráva, alespoň pro zálet. Je to tam širší. Motor jsem teď ohadroval a uložil a dodělám tu extru 165 cm od cmpro s tou 15 MVVS a budu pilně trénovat. Prý je to taky potvora, tak budu snad částečně připraven potom ::)) Mezi tím na poli v klidu dozaběhnu ten motor a dodělám to éro a pak to tedy přijde. ::))) Na příští rok mám na skříni na dodělání repasi ACCORDA 2200, ten má rozpětí 220 cm a je krásně lehoučkej, původně určen na elektriku asi, ale vyztužím ho uhlíkem a dostane taky benzín. Jemu bych chtěl ale už dopřát nějakou 50 origoš leteckou lehčí. Uvidíme, bude to o penězích a je to 3D. Tady je v elektrice video http://www.stream.cz/uservideo/646061-accord-2200 Ten kluk na tom videu ho má v elektrice 6.3 kila a tam bych se do těch 6.5 kila mohl vejít taky. Ale toho si vymazlím, byla by ho škoda, se prodával jako holej drak za 500 euro, kdysi tedy :::))))
Tady ten chlap má toho Pace Spirita zvětšenýho na 238 cm, ale zase 12 Kg a letí to, ale je na něm vidět ta potřeba vyšší rychosti
http://www.youtube.com/watch?v=Ghac8T5d678
http://www.youtube.com/watch?v=Ev3fjqzymTg
A tady je ve stejných barvách jak ho mám já, já mám jen jiný nápisy ::)))
http://www.youtube.com/watch?v=WxdFUjExSNw

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/