Právě je 26 čer 2024 14:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 3 z 12 [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 21:04 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
vitstar píše:
mno stáří :mrgreen:
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak :mrgreen:

Jak to je s výkonem? Já právě nevím, zda to nebude slabý. Hmotnost éra předpokládám tak 3,5 kg. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 21:18 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Tak při téhle váze :shock:
bude mít s tímhle motorem výkon na rozdávání. MVVS 12,7 má myslím výkon něco přes 2 koníky pokud si dobře vzpomínám. Já ho provozoval na Diablotinovi 1,6 m s váhou něco přes 2 kg a s tím cvičil velmi nádherně. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 22:32 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Karas píše:
V jiném vlákně jsme debatovali o konstručkních modelech a o tom, co kdo staví nebo bude stavět. Psal jsem, že mám v plánu stavět SU-26. Zatím mám 3D model a vypadá co celkem zajímavě. Rozpětí je cca 1,5m a motor spalovák. ;)

Nuže a v jaké fázi stavby jsi? Pokud bys to ještě stíhal a šlo to, tak ho zvětši a benzín. :::))))) Jednoznačně benzín. Mám sice teprve 4 lety a motor luxusně šlape a nezdechá a chytá a prostě super. Akorát musím ještě vniknout do tajů benzínu, aby mě neupadávala křidélka z křídel za letu ap. Ale to se časem poddá. ::)))) Jinak nic proti žhavíkům nemám, kromě toho, že mě žhavíci chcípali, zabíjeli mě (taková mvvs 15 když se roztočí), tak je to o strach. Zadírali se mě, stály mě moře peněz a nervů. Ale mým kolegům šlapou jak hodinky, což nechápu celkem. Ale ti mají ASpéčka. Kdybyste někdo jeli přes Šternberk, tak mu za 150 nechám 4l kanystr tornáda s 1 % nitra co mě tu zbyl. Miluju vůni žhavíka, rád se na ně dívám jak to lítá, ale mě nebylo žhavení souzeno. :D Což je ovšem vzhledem k tomu, že jinak mě všechno jde celkem s podivem :::)))))



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 04 říj 2012 18:55 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
S tou velikostí souhlas :mrgreen:
Benzín ano a pokud to jde tak do všeho. tenhle názor sdílím už hodnou řádku let. Ale má to svá úskalí. Když tě trefí rozběsněný žhavík tak je to spíš odřenina. Taková 50 s vrtulí o průměru 55cm je už jiné maso a setkání s ní končí většinou hůř. Stačí když mrkneš na fota v mé galerii na rajčeti. :mrgreen: Zase je fakt, že seřízený zaběhnutý benziňáček nemusíš ladit při každé změně počasí a pokud se objeví nějaké nestandardní chování je většinou příčina v nečistotách v palivu nebo v zapalování, ale dovede potrápit taky. No a hlavně každé větší éro je prostě dražší ať chceš nebo ne. Větší a více serv= víc peněz, spotřeba materiálu při stavbě je také větší i ta vrtule je výrazně dražší. To vše je zase vyváženo letovými vlastnosti a radostí, když to vše funguje jak má. No a v neposlední řadě jsou ty problémy vyvrcholeny potížemi při skladování a přepravě modelu. Pokud nemáš prostory pro uskladnění modelu, který je prostě tím benzínem cítit tak rychle zapomeň na tyhle touhy, v ložnici ho neskladníš i když budeš mít partnerku či partnera tolerantního :mrgreen: . Rozhodně je třeba tyhle věci vzít v potaz než začneš vážně uvažovat o větších modelech.



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 05 říj 2012 14:52 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Tak to s tim místem je pravda, jedna věc je mít velká letadla a druhá je mít je taky kde rozumně uskladnit. Vidím to sám na sobě mám 4 cca 3 m větroně a nějaká další éra plus všechny ty motorky a je to rozmístěný tak nějak chaoticky. I to je potřeba zvážit, dále třeba zvažovat, zda model zvládnu provozovat sám, nebo s asistencí dalších osob - i to může být handicap...atd..



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 13:17 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak jsem se konečně dostal do fáze lepení. Začal jsem hlavním torzním prvkem trupu. Je to překližková skříň, která drží motor, podvozek a spojku křídel. Dále jsem udělal lehké bočnice z příček a teď začnu lepit (polo)přepážky. ;)
Příloha:
DSC_0279.jpg
DSC_0279.jpg [ 290.71 KiB | Zobrazeno 2987 krát ]

Příloha:
DSC_0280.jpg
DSC_0280.jpg [ 375.26 KiB | Zobrazeno 2987 krát ]

Příloha:
DSC_0283.jpg
DSC_0283.jpg [ 351.9 KiB | Zobrazeno 2987 krát ]



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 09 říj 2012 22:11 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2011 20:57
Příspěvky: 303
Bydliště: Bolehošť
Koukám, že jsi se do toho pustil ;) . Stavba vypadá super a těším se na další fotky. Jen tak dál ;) . Já bych letadlo s prkýnek těžko postavil.



_________________
http://martin104b.galerie.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 10 říj 2012 14:54 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak jsem opět trochu pokročil. Začíná se to rýsovat. Prozatimní hmotnost konstrukce je 390g. ;)
Příloha:
DSC_0290.jpg
DSC_0290.jpg [ 319.26 KiB | Zobrazeno 2968 krát ]



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 11 říj 2012 20:29 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Příloha:
DSC_0291.jpg
DSC_0291.jpg [ 295.76 KiB | Zobrazeno 2959 krát ]



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 14 říj 2012 21:55 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak jsem trochu postoupil.
Příloha:
DSC_0293.jpg
DSC_0293.jpg [ 380.64 KiB | Zobrazeno 2931 krát ]

Příloha:
DSC_0294.jpg
DSC_0294.jpg [ 611.68 KiB | Zobrazeno 2931 krát ]

Hmotnost 414g



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 3 z 12 [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist