Právě je 26 čer 2024 15:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 2 z 12 [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 01 říj 2012 15:57 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak je to sice již nějaká doba co jsem zakládal toto vlákno, ale až nyní jsem se odhodlal a stavbu jsem započal dnešním dnem. Mám koupenou překližku, na které jsem nalepil části trupu a zítra začínám vyřezávat. Nejdříve si chci vyřezat veškeré díly a sehnat materiál a při dlouhých zimních večerů budu lepit. Zatím špekuluju nad motorem. Zda žhavík či benzin. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 01 říj 2012 22:33 
Plodný uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2012 16:55
Příspěvky: 377
Bydliště: Šternberk
Benzín. Absolutně jednoznačně. :)



_________________
Každý modelář se stane pilotem. Pokud se mu to nepodaří, zůstane modelářem navždy. http://www.rcalbum.com/index.php?sum=1782&amode=
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 01 říj 2012 22:41 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2012 20:36
Příspěvky: 1740
Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
Puma163 píše:
Benzín. Absolutně jednoznačně. :)


Ač v tomto nezkušený, souhlasím :!:



_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 01 říj 2012 22:46 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
No já právě nevím, benzín je na pořízení dražší a hlavně jsou motory těžší. :?



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 02 říj 2012 07:20 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Puma: já bych zase tak rezolutní závěr nedělal, létali jsme výhradně se žhavíkama od obsahu 1,5 do nějakých 10 ccm spoustu let a nečinilo to žádné zvláštní problémy. Pokud je motor seřízený šlape jako hodinky. Já bych se žhavíka zase nevzdával, ale modelařině moc nerozumím....



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 02 říj 2012 12:10 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 02 říj 2012 12:24 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
vitstar píše:
Tak tady je to dilema :mrgreen:
Obecně benzín do strojů od 1,8m rozpětí. Do menších je to problém s výkonem a váhou. Takže pokud má mít budoucí stroj rozpětí 1,5 m, tak pokud motor, tak žhavík cca 10-15ccm nebo elektriku.
Benzín nee. Namontoval jsem zkušebně 26XYZ do akrobata 1,8m Rebelove a výkonově slabota, problém s těžištěm, musel jsem posouvat baterky co nejvíc dozadu a samozřejmě váha šla docela nahoru a to jsou serva umístěna v ocase a ten je docela dlouhý. Takže pro srovnání. Před zástavbou benzínu létal stroj s letitým motorem MVVS 12,7 a ten i přesto, že již byl na štíru s kompresí s ním cvičil výrazně razantněji než ta 26. Takže můj názor je pokud benzín tak někde od 2m výše. :mrgreen:

Díky za názor. Myslím, že je rozhodnuto :) Koupím 15ccm žhavíka a bude. ;)



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 16:41 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 20:02 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 čer 2011 13:18
Příspěvky: 1099
Bydliště: Týniště nad Orlicí
vitstar píše:
Tak mám tu jednu MVVS 12.7 ve velmi slušném stavu. Pokud by byl zájem, za rozumný peníz přenechám :mrgreen:

Jak je starej? Kolik za nej?
Jinak první fáze stavby je započata. ;)
Příloha:
DSC_0276.jpg
DSC_0276.jpg [ 418.48 KiB | Zobrazeno 2838 krát ]



_________________
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba SU-26
PříspěvekNapsal: 03 říj 2012 20:56 
Plodný uživatel

Registrován: 03 srp 2011 14:58
Příspěvky: 298
mno stáří :mrgreen:
to je relativní, pokud budeš brát rok výroby tak to je docela stařec, ale fakticky naběháno má okolo 20 hodin. Teď už leží zakonzervován tak 5 let. Cenu vidím tak na třetinu cca 1200,-. Samozřejmě je to věc domluvy. Běhal na FAI palivo 20% a celkem s ním nebyly žádné velké problémy. Už několik sezón předtím létal jen sporadicky, to jsem přešel naplno mezi benzínové maniaky a motor jsem občas protočil a znovu zakonzervoval. Takže je v celkem dobré kondici a byla by škoda ho držet v krabici když může ještě někomu udělat radost.Takže tak :mrgreen:



_________________
http://www.rajce.net/u179646
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 2 z 12 [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

TOPlist