Pokud se vám nezobrazují některé příspěvky, nemůžete stahovat přílohy z nich, nebo vyhledávat, je to způsobeno tím, že nejste přihlášeni. Pro plný přístup do všech sekcí fóra a pro stahování příloh proveďte prosím snadnou registraci na tomto fóru a přihlašte se. Více informací o provedení registrace se lze dočíst ZDE.
Přečtěte si také pravidla fóra, provedením registrace vyjadřujete souhlas s jejich dodržováním.

L-13 Blaník

Modely letadel bez pohonné jednotky. V poslední době jsou oblíbené modely kategorie F3K.
Odpovědět
PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak jsem zalítal Orlíka a pomalu začínám stavět další model tentokrát Blaníka podle Fary http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#015.jpg .
r - 3250 mm
hmotnost - 2000 g
Tak uvidím jak dopadnu, ale to bude ještě trvat.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

PavelN píše:Tak jsem zalítal Orlíka a pomalu začínám stavět další model tentokrát Blaníka podle Fary http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#015.jpg .
r - 3250 mm
hmotnost - 2000 g
Tak uvidím jak dopadnu, ale to bude ještě trvat.
Pěkný. Koukám, že klasická modelařina nevymřela a najdou se další co rádi staví a ne jen létají. Držím palce a jen tak dál. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Mám jen jeden model EPP a to EasyFly, s ním tak nějak lítám a pak mám ještě Discuse od CMPro, ale ten ještě neletěl, vlastně ani není připraven k letu jen už několik let leží v koutě (takový "nevhodný dárek"). Jinak si modely stavím zásadně konstrukční sám. Nejhorší na tom je, že díky jiným koníčkům (veteráni + moto) nemám čas se všemi lítat. Tak např. VSO-10 letos neletěla, VT-116 cca 20 minut, motorový kluzák byl produktivní a nalítal desíkty hodin a motorák leží a práší se na něj, stajně jako V2 Symfonik. No a už mám rozdělanýho Blaníka, bude to další "lapač prachu". Mě to ale přesto baví a je mi jedno jak dlouho to trvá a i když nalítám pár minut za rok, tak mi to stojí za to....
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

PavelN píše:Mám jen jeden model EPP a to EasyFly, s ním tak nějak lítám a pak mám ještě Discuse od CMPro, ale ten ještě neletěl, vlastně ani není připraven k letu jen už několik let leží v koutě (takový "nevhodný dárek"). Jinak si modely stavím zásadně konstrukční sám. Nejhorší na tom je, že díky jiným koníčkům (veteráni + moto) nemám čas se všemi lítat. Tak např. VSO-10 letos neletěla, VT-116 cca 20 minut, motorový kluzák byl produktivní a nalítal desíkty hodin a motorák leží a práší se na něj, stajně jako V2 Symfonik. No a už mám rozdělanýho Blaníka, bude to další "lapač prachu". Mě to ale přesto baví a je mi jedno jak dlouho to trvá a i když nalítám pár minut za rok, tak mi to stojí za to....
Jasný, máme ledacos společného. Já jsem před nedávnem prodal svou EPP stíhačku, nyní už nemám žádný polystyren. Do teď jsem se taky snažil stavět modely sám, důkazem toho je Zlín Z-50 http://www.rcalbum.com/index.php?action ... e=&id=5561, který jsem nedávno zalítnul a lítá parádně. U mě spíš hrajou roli finance. Model si postavím za relativně nízké náklady, ten Zlín mě vyšel čistě drak letadla na asi 1200,- a peníze tam tečou postupně.
Teď jsem si pořídil nové éro. Ač jsem si je rád stavěl, tak teď jsem si musel udělat radost a něco koupil, viz. vlákno o spalovácích
http://www.RCfree.EU/viewtopic.php?f=8&t=172
Mám tu totiž rozestavěnou Catalinu a tak jsem nechtěl začínat jiný projekt a v poslední době jsem přišel na chuť spalovákům.
Catalina budu dělat při dlouhých zimních večerech aby byla příští rok připravena na osazení a zalétnutí.
;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Ano, nedovedu si představit, že bych nestavěl...baví mě tvořit. Tvého Zlína jsem prohlížel už dříve a Catalinu sleduju (i přispěju do diskuze). Je fakt, že vlastní stavbou se dá dělat "hodně muziky za málo peněz" můj Orlík http://aero1000.rajce.idnes.cz/VT-116/#VT059.jpg mě vyšel možná na 1000,-Kč (mám stále dost slušné zásoby materiálu z dob kdy byl za 1/3 ceny), tak dokoupím jen co je třeba. Elektroniku použiju z modelu co se na něj práší. Stavba mi trvá sice dlouho (Orlík cca 1,5 roku), ale ve srovnání s renovací veterána je to fofr nevídanej :D .
Průběžně budu fotky doplňovat, ale jsem počítačová lama, tak mi to hrozně trvá.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Tak jsem se zase o kousíček pohnul a více méně dodělal výškovku http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#033.jpg, ještě kitnu pár detailů vybrousin koncovou kapku a výškovku odložím. Směrovku mám cca z 90% taky hotovou, tak pak se začnu věnovat trochu trupu a přípravě na křídla.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Karas
Mazák
Příspěvky: 1099
Registrován: 10 čer 2011 13:18
Bydliště: Týniště nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od Karas »

PavelN píše:Tak jsem se zase o kousíček pohnul a více méně dodělal výškovku http://aero1000.rajce.idnes.cz/L-13_Blanik/#033.jpg, ještě kitnu pár detailů vybrousin koncovou kapku a výškovku odložím. Směrovku mám cca z 90% taky hotovou, tak pak se začnu věnovat trochu trupu a přípravě na křídla.
Ahoj, krásná práce. Škoda takových tu není víc. Já mám teď plnou hlavu školy, takže na stavění nemám moc náladu. Trup na catalinu zatím čeká, ale o víkendu bych ho chtěl alespoň nalakovat, ať přes zimu můžu plaňkovat.
Ať to jde od ruky. ;)
Vteřiňák je dobrý sluha, ale zlý pán.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

Jo od ruky to docela jde, sice pomalu, ale jde to. Nikam nespěchám, poměrně pečlivě vybírám materiál, protože hmotnost 2000 g uvedená na plánu je pro mě strop. Nějak mi nejde strávit, když vidím jak má někdo Blaníka s hmotností 4-5 kg. Chápu, že i tak to lítá, ale je to dost. Tak to nechci uspěchat a mám dost času, nic mě netlačí.
A hlavně nám dopadly nějaké klempířské práce na Aerovce, tak se budu věnovat i jiným činnostem.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
LV
Znalý uživatel
Příspěvky: 99
Registrován: 02 črc 2011 09:16
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od LV »

PavelN píše:Jo od ruky to docela jde, sice pomalu, ale jde to. Nikam nespěchám, poměrně pečlivě vybírám materiál, protože hmotnost 2000 g uvedená na plánu je pro mě strop. Nějak mi nejde strávit, když vidím jak má někdo Blaníka s hmotností 4-5 kg. Chápu, že i tak to lítá, ale je to dost. Tak to nechci uspěchat a mám dost času, nic mě netlačí.
A hlavně nám dopadly nějaké klempířské práce na Aerovce, tak se budu věnovat i jiným činnostem.
Pretože Blaník s hmotnosťou pod 2kg bude len do oleja. Nebude mať žiadnu kĺzavosť proti vetru = opadavosť jaksviňa.
U nás jeden taký Farovský 3,5kg lieta. V bezvetrí nič moc, ale také počasie je 2x do roka. Vo vetre plachtí krásne a "maketovo"
Nie som zlý, iba rýpem. Do menej chápavých.

PavelN
Plodný uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 17 čer 2011 13:20

Re: L-13 Blaník

Příspěvek od PavelN »

No tak myslím, že nemáš pravdu, VSO (dle plánu 1650g) moje 1640g, VT (dle plánu 1900g) moje 1780g. A lítaj v pohodě. Bydlím úplně na severu čech (Lužické hory) fouká tady furt, lítám i proti větru a s klouzavostí nemám problém. Možná, že když jsem se teď dozvěděl, že to ale lítat nebude, tak to asi zabalim. :) Myslíš, že Aerovka jezdit bude? Radši se zeptám, abych nebyl zklamanej. :)
No nic LV ber to bez urážky, nemám z toho strach a věřím, že to poletí - jinak bych to nedělal.
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Házedla a DLG“