Právě je 19 dub 2024 07:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 Stránka 7 z 7 [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 04 lis 2013 12:42 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Vztlakové klapky nemám, nevidím důvod je stavět a vlastně nemám ani brzdy. Už jsem někde psal, že mám k dispozici plochu cca 500 x 200 m. A to mi na přistání stačí. Pro mě je důležitější bezpečné přistání, než přistání za každou cenu "k noze". Ta plocha je cca 200 m za chalupou. U tohoto éra nepředpokládám, že ho budu tahat někam na omezený prostor. Tak jsem se rozhodl postavit křídla bez těchto ovládacích ploch. Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou....



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 04 lis 2013 22:12 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2012 20:36
Příspěvky: 1676
Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
PavelN píše:
Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou....



Ale to je docela škoda, ne :!: :?:



_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 05 lis 2013 19:31 
Zkušený

Registrován: 19 říj 2013 21:26
Příspěvky: 663
Bydliště: Vysocina
Mne tahali nejcasteji 10-12 leti kluci, co byli nadseni z modelu :lol: Nikoho starsiho jsem nikdy nesehnal. Pak uz jsem vetsinou osazoval pomocny pylon.
Ja bych chtel vztlaky i brzdy, akorat mam hitec na 4 kanaly :lol: Holt si budu muset casem koupit jeste jednu RC. a brzdy budu muset prozatim prelepit paskou


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 08 lis 2013 13:02 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Ukecat vlekaře je holt problém se kterým nic neudělám. Proto jsem řešil odnímací pylon na VSO a VT. Na Blaníkovi to udělám taky, jen nebude nasouvací na spojku křídel, ale v trupu zhotovím 4 otvory, skrz které bude z centroplánu díra pro šroub (čep) kde se pylon jednoduše zasune a upevní. Vymyšlený to mám velmi jednoduše, uvidím jak to budu realizova se svýma volšovýma rukama...nějak mě to neba....



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 09 lis 2013 10:27 
Zkušený

Registrován: 19 říj 2013 21:26
Příspěvky: 663
Bydliště: Vysocina
Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy :lol: a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad ;)


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 09 lis 2013 17:30 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2012 20:36
Příspěvky: 1676
Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
hashpi píše:
Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy :lol: a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad ;)



Uvažovat o stejnosměrných motorech už v dnešní době asi nemá skoro vůbec smysl-až na pár vyjímek, kdy je to trochu jednodušší např u vícemotoráků a v různých setech.
Věř tomu, že už je všechno dobře dostupné, napájení Li-Po, ,,střídavé,, regulátory a výkony mnohem vyšší než u stejnosměrných. Pokud ale máš motor a k němu regl, tak proč ho nepoužít.... Akorát až jednou vyměníš za střídavý pohon, budeš si nadávat, proč si ho ta nedal hned :lol:



_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 09 lis 2013 17:48 
Zkušený

Registrován: 19 říj 2013 21:26
Příspěvky: 663
Bydliště: Vysocina
a jakou znacku?vsechny rady rad uvitam ;) regulator mam stejne jen na 400 a to je jen na nejakeho vetrone prcka do 1,5m jinak letadlo max do metru


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 09 lis 2013 17:58 
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2012 20:36
Příspěvky: 1676
Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
V tomhle je hodně těžko radit :(
Jde hlavně o to, do čeho by to mělo konkrétně být, pak kolik hodláš pustit chechtáků :lol:
Dá se koupit levná čína, která je v dnešní době už celkem použitelná (taky ne cokoliv, ale osvědčené motory a regulátory jsou)
A nebo kvalitní AXI Gold line, ale zas ty peníze. Kvalita je drahá. Jeden AXI mi už chodí 10let!!!!
A nebo spousta možností ,,něco mezi,,



_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2014 00:09 
Zkušený

Registrován: 19 říj 2013 21:26
Příspěvky: 663
Bydliště: Vysocina
Tak co nějaké pokroky ve stavbě? ;)


Offline
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2014 22:10 
Plodný uživatel

Registrován: 17 čer 2011 13:20
Příspěvky: 199
Bohužel ve stavbě pokrok žádný není. Zmohl jsem se pouze na koupi nových Li-Po. Mám momentálně 3 větroně v provozu, tak mě nic netlačí. O to víc se věnuju renovaci aerovky. Tam momentálně směřují veškeré mé volné síly a na modelařinu už čas nezbývá. Prostě jsem ve fázi, kdy jednoznačně vítězí veterán. To ovšem nic neznamená, holt se letadla jen trochu odsouvají, ono to přijde.



_________________
Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba)
http://aero1000.rajce.idnes.cz/
Offline
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
 Stránka 7 z 7 [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

cron
TOPlist