|
Právě je 10 zář 2024 22:27
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
|
|
|
Autor |
Zpráva |
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 04 lis 2013 12:42 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Vztlakové klapky nemám, nevidím důvod je stavět a vlastně nemám ani brzdy. Už jsem někde psal, že mám k dispozici plochu cca 500 x 200 m. A to mi na přistání stačí. Pro mě je důležitější bezpečné přistání, než přistání za každou cenu "k noze". Ta plocha je cca 200 m za chalupou. U tohoto éra nepředpokládám, že ho budu tahat někam na omezený prostor. Tak jsem se rozhodl postavit křídla bez těchto ovládacích ploch. Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou....
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
|
REX
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 04 lis 2013 22:12 |
Mazák |
|
Registrován: 01 dub 2012 20:36 Příspěvky: 1763 Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
|
PavelN píše: Jo a s tim vlekařem je to problém a taky musím ukecávat. Tak třeba letos jsem ho neukecal ani jednou.... Ale to je docela škoda, ne
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 05 lis 2013 19:31 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Mne tahali nejcasteji 10-12 leti kluci, co byli nadseni z modelu Nikoho starsiho jsem nikdy nesehnal. Pak uz jsem vetsinou osazoval pomocny pylon. Ja bych chtel vztlaky i brzdy, akorat mam hitec na 4 kanaly Holt si budu muset casem koupit jeste jednu RC. a brzdy budu muset prozatim prelepit paskou
|
|
|
|
|
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 08 lis 2013 13:02 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Ukecat vlekaře je holt problém se kterým nic neudělám. Proto jsem řešil odnímací pylon na VSO a VT. Na Blaníkovi to udělám taky, jen nebude nasouvací na spojku křídel, ale v trupu zhotovím 4 otvory, skrz které bude z centroplánu díra pro šroub (čep) kde se pylon jednoduše zasune a upevní. Vymyšlený to mám velmi jednoduše, uvidím jak to budu realizova se svýma volšovýma rukama...nějak mě to neba....
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 09 lis 2013 10:27 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad
|
|
|
|
|
REX
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 09 lis 2013 17:30 |
Mazák |
|
Registrován: 01 dub 2012 20:36 Příspěvky: 1763 Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
|
hashpi píše: Mne se líbil elektro pohon jak máš ty. Já měl vždy na spalovák buď 1,5D a nebo coxe 0,8, ale detonacní palivo uz se tezko shani a novou svicku na coxe taky nikde nemaji. Mam doma jeste speed 600 a 400 z drivejsi doby. Regulator bych taky mel , ale na 400. Ted koukam kolik se toho zmenilo u elektromotoru behem me delsi pauzy a delaji se i stridave, ale tem vubec nerozumim, jak je to s napajenim,regulaci, vydrzi, vykonem o proti stejnosmernym. Kdyby nekdo poradil pro zacatek, byl bych rad Uvažovat o stejnosměrných motorech už v dnešní době asi nemá skoro vůbec smysl-až na pár vyjímek, kdy je to trochu jednodušší např u vícemotoráků a v různých setech. Věř tomu, že už je všechno dobře dostupné, napájení Li-Po, ,,střídavé,, regulátory a výkony mnohem vyšší než u stejnosměrných. Pokud ale máš motor a k němu regl, tak proč ho nepoužít.... Akorát až jednou vyměníš za střídavý pohon, budeš si nadávat, proč si ho ta nedal hned
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 09 lis 2013 17:48 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
a jakou znacku?vsechny rady rad uvitam regulator mam stejne jen na 400 a to je jen na nejakeho vetrone prcka do 1,5m jinak letadlo max do metru
|
|
|
|
|
REX
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 09 lis 2013 17:58 |
Mazák |
|
Registrován: 01 dub 2012 20:36 Příspěvky: 1763 Bydliště: kousek od Náchoda, občas chata Rašovice
|
V tomhle je hodně těžko radit Jde hlavně o to, do čeho by to mělo konkrétně být, pak kolik hodláš pustit chechtáků Dá se koupit levná čína, která je v dnešní době už celkem použitelná (taky ne cokoliv, ale osvědčené motory a regulátory jsou) A nebo kvalitní AXI Gold line, ale zas ty peníze. Kvalita je drahá. Jeden AXI mi už chodí 10let!!!! A nebo spousta možností ,,něco mezi,,
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho, co dělám...
|
|
|
|
|
hashpi
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 11 kvě 2014 00:09 |
Registrován: 19 říj 2013 21:26 Příspěvky: 663 Bydliště: Vysocina
|
Tak co nějaké pokroky ve stavbě?
|
|
|
|
|
PavelN
|
Předmět příspěvku: Re: L-13 Blaník Napsal: 18 kvě 2014 22:10 |
Registrován: 17 čer 2011 13:20 Příspěvky: 199
|
Bohužel ve stavbě pokrok žádný není. Zmohl jsem se pouze na koupi nových Li-Po. Mám momentálně 3 větroně v provozu, tak mě nic netlačí. O to víc se věnuju renovaci aerovky. Tam momentálně směřují veškeré mé volné síly a na modelařinu už čas nezbývá. Prostě jsem ve fázi, kdy jednoznačně vítězí veterán. To ovšem nic neznamená, holt se letadla jen trochu odsouvají, ono to přijde.
_________________ Aeronca 10ccm (1,8m), Symfonik V2 (3m), VSO-10 (3m -Fara), VT-116 (3m -Fara), motorový kluzák (2,3m - vlastní konstrukce), L-13 Blaník (3,25m - Fara - stavba) http://aero1000.rajce.idnes.cz/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|